Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TMB2013: Airbus Military przedstawia C295W

Lotnictwo wojskowe, 29 maja 2013

Dzisiaj, podczas trwającego w Sevilli Trade Media Briefing, Airbus Military poinformował o nowej wersji samolotu transportowego C295. Ma ona zabudowane winglety i silniki o większej mocy.

Prototyp C295W w zakładach Airbus Military w Sevilli / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

C295W, jak oznaczono najnowszy statek powietrzny w ofercie europejskiego konsorcjum, wyróżnia się klasycznymi wingletami, zabudowanymi na końcach skrzydeł. Jak poinformował Angel Barrio, modyfikacje struktury skrzydła, które należało przeprowadzić w tym celu spowodowały zwiększenie jego masy o 30 kg. Masa każdego wingletu także wynosi 30 kg.

Zespołem napędowym C295W są silniki Pratt & Whitney PW127 o zwiększonej mocy, lepiej przystosowane do operowania w warunkach hot-and-high i przelotów nad wysokimi górami.  Obydwie modyfikacje będą oferowane także jako niezależne opcje dla dotychczasowych użytkowników C295.

Według opublikowanych przez Airbus Military danych, C295W ma być zdolny do przewiezienia 7500 kg ładunku na dystans 926 km, startując z lotniska położonego na wysokości 1800 m npm, w temperaturze 35oC. Pułap praktyczny, przy masie startowej 21 t, wynosić ma 7470 m.

Zabudowanie wingletów ma spowodować zmniejszenie zużycia paliwa o 3-6 %, a także wzrost długotrwałości lotu do 7,5 h dla wersji transportowej i prawie 9 h dla wersji wczesnego ostrzegania.

Proces certyfikacji C295W rozpocznie się już wkrótce. Zakończenie kompletowania niezbędnej dokumentacji zaplanowano na wrzesień br. Próby w locie rozpoczną się w styczniu przyszłego roku. C295W ma uzyskać Certyfikat Typu hiszpańskich władz lotniczych INTA w maju 2014.

Na początku br. rozpoczęto próby w locie C295 także z wingletami, ale dodatkowo z zabudowaną osłoną anteny radaru wczesnego ostrzegania (C295 z wingletami, 2013-01-02).    


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra