Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

TMB2013: Airbus Military przedstawia C295W

Lotnictwo wojskowe, 29 maja 2013

Dzisiaj, podczas trwającego w Sevilli Trade Media Briefing, Airbus Military poinformował o nowej wersji samolotu transportowego C295. Ma ona zabudowane winglety i silniki o większej mocy.

Prototyp C295W w zakładach Airbus Military w Sevilli / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

C295W, jak oznaczono najnowszy statek powietrzny w ofercie europejskiego konsorcjum, wyróżnia się klasycznymi wingletami, zabudowanymi na końcach skrzydeł. Jak poinformował Angel Barrio, modyfikacje struktury skrzydła, które należało przeprowadzić w tym celu spowodowały zwiększenie jego masy o 30 kg. Masa każdego wingletu także wynosi 30 kg.

Zespołem napędowym C295W są silniki Pratt & Whitney PW127 o zwiększonej mocy, lepiej przystosowane do operowania w warunkach hot-and-high i przelotów nad wysokimi górami.  Obydwie modyfikacje będą oferowane także jako niezależne opcje dla dotychczasowych użytkowników C295.

Według opublikowanych przez Airbus Military danych, C295W ma być zdolny do przewiezienia 7500 kg ładunku na dystans 926 km, startując z lotniska położonego na wysokości 1800 m npm, w temperaturze 35oC. Pułap praktyczny, przy masie startowej 21 t, wynosić ma 7470 m.

Zabudowanie wingletów ma spowodować zmniejszenie zużycia paliwa o 3-6 %, a także wzrost długotrwałości lotu do 7,5 h dla wersji transportowej i prawie 9 h dla wersji wczesnego ostrzegania.

Proces certyfikacji C295W rozpocznie się już wkrótce. Zakończenie kompletowania niezbędnej dokumentacji zaplanowano na wrzesień br. Próby w locie rozpoczną się w styczniu przyszłego roku. C295W ma uzyskać Certyfikat Typu hiszpańskich władz lotniczych INTA w maju 2014.

Na początku br. rozpoczęto próby w locie C295 także z wingletami, ale dodatkowo z zabudowaną osłoną anteny radaru wczesnego ostrzegania (C295 z wingletami, 2013-01-02).    


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.