Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Terrier drive-by-wire dla Brytyjczyków

Wojska lądowe, 05 czerwca 2013

Wojska lądowe W. Brytanii odebrały pierwszy wóz inżynieryjny Terrier, z układem drive-by-wire, przystosowany także do zdalnego kierowania. Łącznie BAE Systems dostarczy rodzimym siłom zbrojnym 60 pojazdów tego typu.

Masa całkowita Terriera wynosi 32 t, dzięki czemu można przewozić go w ładowni samolotu transportowego Airbus A400M. Pojazd może operować w każdym terenie. Na drodze rozwija prędkość do 70 km/h i ma zasięg 600 km / Zdjęcie: BAE Systems

Terrier jest najnowocześniejszym wozem inżynieryjnym przeznaczonym dla British Army, który wyróżnia się zaprojektowaną od podstaw zintegrowaną architekturą wyposażenia elektronicznego, w tym układem kierowania drive-by-wire, w którym tradycyjne połączenia mechaniczne zostały zastąpione siłownikami elektromechanicznymi i interfejsami pedału hamulca czy przepustnicy. Dzięki temu wyeliminowano większość tradycyjnych elementów układu kierowania, takich jak wałki, pompy, przewody, czy chłodnice.

Terrier to pierwszy wóz bojowy wyposażony w drive-by-wire. Działanie układu jezdnego i wyposażenia inżynierskiego (przedniego lemiesza i ramienia koparki) jest zarządzane przez komputery, które za pośrednictwem szyn danych przesyłają sygnały elektroniczne do poszczególnych elementów. Terrier może być kierowany przy pomocy joysticka na stanowisku dowódcy wozu, jednak w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zwiększenia stopnia przeżywalności pojazdu na polu walki, pozostawiono połączenia mechaniczne pomiędzy kierowcą i układem jezdnym.

Wóz może być także sterowany bezprzewodowo z odległości do 1 km, przy użyciu kamer oraz panelu sterowania, analogicznego do stosowanych w grach komputerowych. Interfejs panelu będzie intuicyjny w obsłudze, co ułatwi naukę młodym żołnierzom, doskonale zaznajomionym z tego rodzaju urządzeniami.

Typowe zastosowania Terriera to zapewnienie mobilności własnych jednostek, dzięki usuwaniu przeszkód i oczyszczaniu dróg z min i improwizowanych ładunków wybuchowych, przeciwdziałanie mobilności jednostek nieprzyjaciela poprzez kopanie rowów przeciwczołgowych i tworzenie innych przeszkód, a także kopanie okopów i pozycji dla opancerzonych wozów bojowych.

Załoga może obserwować otoczenie przy użyciu kamer telewizyjnych i termowizyjnych, obejmujących pełną sferę (360o). Pojazd jest chroniony przed skutkami działania broni biologicznej, chemicznej i nuklearnej. Do samoobrony służą wyrzutniki granatów dymnych i km. 

Oprócz wozu, producent – konsorcjum BAE Systems – dostarczył także British Army pakiet kompleksowego wsparcia logistycznego i szkoleniowego, obejmujący m.in. nowatorskie misje i scenariusze, w trakcie których szkolony żołnierz musi wykazać się jak największym zaangażowaniem, a zarazem może przyswoić jak największą wiedzę. Połączenie ruchomych symulatorów o wysokim stopniu odwzorowania rzeczywistości, wirtualnych emulacji pojazdu i jego wyposażenia i wrażeń odczuwanych w rzeczywistym pojeździe, powoduje, że załogi wozów i personel techniczny mogą jednocześnie realizować program szkolenia.

Realizację początkowego pięcioletniego programu wsparcia logistycznego ze strony dostawcy, obejmującego zarządzanie flotą, doradztwo techniczne, obsługę techniczną i wsparcie logistyczne rozpoczęto już 1 kwietnia br.

Na mocy umowy, zawartej w 2009 (60 seryjnych Terrierów, 2009-03-30), British Army odbierze łącznie 60 Terrierów, wyprodukowanych w zakładach BAE Systems w Newcastle. Zakończenie dostaw zaplanowano w styczniu 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.