Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

1501. Bombardier rodziny CRJ

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 25 kwietnia 2008

Bombardier Aerospace poinformował o przekroczeniu granicy 1500 wyprodukowanych samolotów regionalnych rodziny CRJ.


Samoloty rodziny CRJ, od momentu pierwszego oblotu w 1991, do dzisiaj, przeszły ogromną metamorfozę. Nadal jednak są jednymi z najchętniej kupowanych maszyn kanadyjskiego producenta (zobacz: 361 samolotów Bombardiera). Grafika przedstawia CRJ900 NextGen, w malowaniu Northwest Airlink / Rysunek: Bombardier

Odbiorcą 1500. i 1501. egzemplarza były linie Mesaba Airlines (występujące jako Northwest Airlink), należące do Northwest Airlines. Przekazane samoloty - ostatni 18 kwietnia - reprezentują model CRJ900 NextGen. Łącznie Mesaba Airlines zamówiły 36 samolotów tego typu.

Maszyny rodziny CRJ rozpoczęły służbę w listopadzie 1992. Pierwszym operatorem była Lufthansa CityLine. Samoloty CRJ były stosunkowo małe. CR100 zabierał 50 pasażerów, model 440 - o sześciu mniej. Z czasem jednak - zgodnie z tendencjami rynku - zwiększano ich wielkość. Oznaczenie kolejnych modeli nawiązywało do liczby miejsc: CRJ 700 (70 osób), CRJ705 (75), CRJ900 (86) i CRJ1000 (100). Wiosną 2007 Bombardier wprowadził nowe, zmodernizowane i doposażone samoloty modeli CRJ700, 900 i 1000 NextGen (na wzór podobnych oznaczeń Boeinga).

Do tej pory samoloty serii zostały zakupione przez 50 przewoźników z 20 państw.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.