Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

R-R Trent dla 787 Singapore i Scoot

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 09 czerwca 2013

Singapore Airlines wybrały silniki Rolls-Royce’a do napędu zamówionych wcześniej samolotów Boeing 787-10X. Takie same silniki wybrały też linie zależne – Scoot.

Zdjęcie: Rolls-Royce

Singapore Airlines zamówiły w 2006 20 Boeingów 787-9. Później zamówienie zmieniono – 10 samolotów ma być w wersji 787-8, a wszystkie Dreamlinery mają trafić do spółki zależnej Singapore Airlines – tanich linii Scoot. Samoloty mają być napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 1000 w nowej wersji TEN. Początek dostaw tych silników jest planowany na 2016.

Równocześnie Singapore Airlines zdecydowały, że silniki R-R Trent 1000-TEN będą napędzały też 30 zamówionych niedawno Boeingów 787-10X (Airbusy i Boeingi za 17 mld USD, 2013-05-31). Pierwsze dostawy tych samolotów są planowane na 2018.

Silniki Rolls-Royce Trent 1000-TEN wykorzystują technologie opracowane dla odmiany Trent XWB, która ma napędzać zmodernizowane Airbusy A350. Ciąg maksymalny Trent 1000-TEN wynosi według certyfikatu 338 kN, ale w razie potrzeby może być zwiększony o ok. 10 kN.

Łączne zamówienia Singapore Airlines i Scoot na silniki R-R Trent 1000-TEN są warte katalogowo 4 mld USD. Cena obejmuje usługi serwisowe TotalCare.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.