Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

R-R Trent dla 787 Singapore i Scoot

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 09 czerwca 2013

Singapore Airlines wybrały silniki Rolls-Royce’a do napędu zamówionych wcześniej samolotów Boeing 787-10X. Takie same silniki wybrały też linie zależne – Scoot.

Zdjęcie: Rolls-Royce

Singapore Airlines zamówiły w 2006 20 Boeingów 787-9. Później zamówienie zmieniono – 10 samolotów ma być w wersji 787-8, a wszystkie Dreamlinery mają trafić do spółki zależnej Singapore Airlines – tanich linii Scoot. Samoloty mają być napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 1000 w nowej wersji TEN. Początek dostaw tych silników jest planowany na 2016.

Równocześnie Singapore Airlines zdecydowały, że silniki R-R Trent 1000-TEN będą napędzały też 30 zamówionych niedawno Boeingów 787-10X (Airbusy i Boeingi za 17 mld USD, 2013-05-31). Pierwsze dostawy tych samolotów są planowane na 2018.

Silniki Rolls-Royce Trent 1000-TEN wykorzystują technologie opracowane dla odmiany Trent XWB, która ma napędzać zmodernizowane Airbusy A350. Ciąg maksymalny Trent 1000-TEN wynosi według certyfikatu 338 kN, ale w razie potrzeby może być zwiększony o ok. 10 kN.

Łączne zamówienia Singapore Airlines i Scoot na silniki R-R Trent 1000-TEN są warte katalogowo 4 mld USD. Cena obejmuje usługi serwisowe TotalCare.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra