Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot ICH-47F

Wojska lądowe, Lotnictwo wojskowe, 26 czerwca 2013

Koncern AgustaWestland poinformował o oblocie pierwszego śmigłowca transportowego ICH-47F.

Pierwszy ICH-47F w trakcie inauguracyjnego lotu  / Zdjęcie: AgustaWestland

Wydarzenie miało miejsce 24 czerwca w wytwórni w Vergiate. Lot trwał 15 minut, jednak czas ten wystarczył do sprawdzenia własności pilotażowych i działania instalacji pokładowych wiropłata.

Śmigłowiec jest pierwszym, z 16, jakie z opcją na 4 kolejne, zamówiła włoska agencja ARMAEREO (Włosi kupili CH-47, 2009-05-15). Kontrakt, wartości 900 mln USD, dotyczy także 5-letniego okresu wsparcia logistycznego.

Nowe transportowe ICH-47F wejdą w skład 1. pułku Aviazione dell'Esercito (lotnictwa wojsk lądowych) Antares, stacjonującego w Viterbo. Zastąpią one w służbie CH-47C, eksploatowane od 1973.

Kadłuby ICH-47F są produkowane w zakładach Boeinga w Ridley Park, natomiast układ przeniesienia napędu wytwarzany jest w Vergiate. Tam też odbywa się montaż końcowy wiropłatów.

Maksymalna masa startowa ICH-47F wynosi 23 t. Śmigłowiec napędzany jest 2 silnikami Honeywell T55-GA-714A, przystosowanymi do operowania w warunkach hot-and-high. Włosi wyposażają wiropłaty w urządzenia łączności kodowanej, układy samoobrony i łącze informacyjne własnej produkcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.