Koncern AgustaWestland poinformował o oblocie pierwszego śmigłowca transportowego ICH-47F.
Wydarzenie miało miejsce 24 czerwca w wytwórni w Vergiate. Lot trwał 15 minut, jednak czas ten wystarczył do sprawdzenia własności pilotażowych i działania instalacji pokładowych wiropłata.
Śmigłowiec jest pierwszym, z 16, jakie z opcją na 4 kolejne, zamówiła włoska agencja ARMAEREO (Włosi kupili CH-47, 2009-05-15). Kontrakt, wartości 900 mln USD, dotyczy także 5-letniego okresu wsparcia logistycznego.
Nowe transportowe ICH-47F wejdą w skład 1. pułku Aviazione dell'Esercito (lotnictwa wojsk lądowych) Antares, stacjonującego w Viterbo. Zastąpią one w służbie CH-47C, eksploatowane od 1973.
Kadłuby ICH-47F są produkowane w zakładach Boeinga w Ridley Park, natomiast układ przeniesienia napędu wytwarzany jest w Vergiate. Tam też odbywa się montaż końcowy wiropłatów.
Maksymalna masa startowa ICH-47F wynosi 23 t. Śmigłowiec napędzany jest 2 silnikami Honeywell T55-GA-714A, przystosowanymi do operowania w warunkach hot-and-high. Włosi wyposażają wiropłaty w urządzenia łączności kodowanej, układy samoobrony i łącze informacyjne własnej produkcji.