Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyczyny katastrofy w San Francisco

Lotnictwo cywilne, 08 lipca 2013

Najprawdopodobniej przyczyną sobotniej katastrofyBoeinga 777-200ER linii Asiana był błąd pilota, który po raz pierwszy lądował w San Francisco. Jego nalot na tym typie to zaledwie 43 h.

Jak donosi tygodnik Flight, Lee Kang-Gook, pilot-dowódca Boeinga 777-200ER linii Asiana, który w sobotę rozbił się w San Francisco (Katastrofa Boeinga 777 w San Francisco, 2013-07-07), miał wylatane na tym typie zaledwie 43 h. W dodatku wciąż szkolił się w pilotażu 777 i było to jego pierwsze lądowanie w tym porcie lotniczym.

Lee Kang-Gook nie jest jednak żółtodziobem w lotniczym rzemiośle. Wcześniej spędził 9 739 h za sterami Boeingów 737/747 i Airbusów A320. Co warte uwagi, jego pierwszy oficer podczas feralnego lotu, Lee Jeong-min, legitymuje się nalotem 12 842 h, w tym 3 220 h na Boeingach 777.

Samolot rozbity wczoraj został dostarczony przewoźnikowi 7 marca 2006. Od tamtej pory wylatał 35 700 h i wykonał 5 185 cykli startów i lądowań.

Według oświadczenia Asiana Airlines, przyczyną katastrofy nie była usterka mechaniczna instalacji płatowcowej, czy silników Pratt & Whitney PW 4090, jakie stanowią zespół napędowy Boeinga 777-200.

Przedstawiciele NTSB, badający przyczyny katastrofy, stwierdzili, że podczas podejścia do lądowania samolot miał zbyt małą prędkość (według tygodnika Flight wynosiła ona 181 km/h, tymczasem jak podaje instrukcja ma to być 254 km/h), a pilot próbował wykonać odejście na drugi krąg, ok. 1,5 s przed zderzeniem z ziemią.

Analiza danych z rejestratora rozmów w kabinie załogi wykazała, że 7 s przed katastrofą jeden z członków załogi lotniczej wzywał pilota do zwiększenia prędkości. 3 s później słyszany jest sygnał wstrząsacza wolantu, ostrzegającego o przeciągnięciu. Następnie, 1,5 s przed uderzeniem w ziemię słychać wezwanie do odejścia na drugi krąg.

Przewoźnik szacuje straty poniesione w wyniku wczorajszej katastrofy na ok. 119,4 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.