Azerskie towarzystwo Silk Air zamówiło Boeingi 747-8F. Celem linii jest zwiększenie poziomu przewozów towarowych realizowanych przez port w Baku.
Umowa w sprawie zakupu 2 Boeingów 747-8 Freighter została zawarta dzisiaj w Seattle. Jej wartość to 704 mln USD.
Obecnie przewoźnik z Azerbejdżanu eksploatuje inne samoloty amerykańskiego koncernu – 3 Boeingi 747-400F, należące poprzednio do Cargolux i parę 767-300F. Oprócz nich we flocie znajdują się także 3 Antonowy An-12BK i 7 Iljuszynów Ił-76MF. W 2011 jeden z Ił-76TD należących do linii rozbił się, wykonując lot dla potrzeb ISAF (Katastrofa Ił-76 w Afganistanie, 2011-07-06).
Założone w 2001 Silk Air są jedną z wiodących linii cargo w Azji Środkowej, zajmującą się przewozami do państw Europy i Bliskiego Wschodu oraz Korei, Chin i Hong Kongu. Ich główną bazą jest międzynarodowy port lotniczy im. Hejdara Alijewa w Baku.
Znajdujący się tam terminal cargo, o powierzchni 12 tys. m2, jest jednym z największych i najnowocześniejszych w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. Płaszczyzna postojowa, której powierzchnia wynosi 163 tys. m2, pozwala na jednoczesny załadunek lub rozładunek 4 Boeingów 747 lub 4 An-124 i 7 Ił-76
Jednym z celów rządu Azerbejdżanu jest zwiększenie przewozów towarowych realizowanych przez hub w Baku. Nowe samoloty zakupione przez Silk Way Airlines mają pomóc w tym przedsięwzięciu.