Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Plany rozwoju Philippine Airlines

Lotnictwo cywilne, 12 lipca 2013

Po zniesieniu zakazu operowania w krajach Unii Europejskiej narodowy przewoźnik Filipin zamierza rozwinąć swoją działalność na Starym Kontynencie. Czyni także starania o pozwolenie na operowanie w USA.

A330-300 (na pierwszym planie) i A321 w barwach Philippine Airlines / Rysunek: Airbus

Philippine Airlines są pierwszą i jak na razie jedyną linią z Filipin, która została skreślona z czarnej listy przewoźników lotniczych UE. Dodatkowo amerykańskie władze lotnicze (FAA) prowadzą obecnie audyt, mający na celu sprawdzenie, czy towarzystwo może rozwinąć siatkę nowych połączeń do destynacji w Stanach Zjednoczonych. 4 lata temu wydano ocenę negatywną.

Co ciekawe, pozostałe linie lotnicze z Filipn nadal objęte są zakazem operowania na Starym Kontynencie. Jak twierdzi reprezentujący UE Guy Ledoux, przewoźnicy ci wciąż są skrupulatnie obserwowani przez władze europejskie.

W związku ze zniesieniem zakazu operowania w krajach Unii Europejskiej Philippine Airlines zamierzają już w październiku uruchomić loty do m.in. Amsterdamu, Londynu, Paryża i Rzymu. Dzięki nim Filipiny ma odwiedzić dodatkowe 600 tys. turystów z Europy.

Towarzystwo oferuje także loty bezpośrednie z Los Angeles i San Francisco do Manili, które mają przyciągnąć Amerykanów pochodzenia filipińskiego do odwiedzania krewnych i znajomych w ojczyźnie.

W ramach modernizacji floty przewoźnik złożył w ub. r. zamówienie na 10 Airbusów A330-300 i 44 A321neo/ceo (Dodatkowe A330 dla PAL, 2012-10-05). W br. ma odebrać aż 21 z nich. Pierwszy A321 zostanie dostarczony już w sierpniu.

Prowadzone są także prace nad wyborem nowego samolotu dalekodystansowego. Potencjalni kandydaci to Airbus A350 i Boeing 777X.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.