Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ekologiczne podejście EC 155

Lotnictwo cywilne, 16 lipca 2013

Eurocopter przeprowadził pierwsze próby nowej procedury lądowania śmigłowców, zapewniającej zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne.

Widok kabiny załogi EC 155, wykonującego ekologiczne podejście do lądowania / Zdjęcie: Eurocopter

W trakcie prób podejścia do lądowania śmigłowiec EC 155 poruszał się po zoptymalizowanym torze, zgodnie z procedurą lotów według wskazań przyrządów (IFR), zapewniającym zmniejszenie poziomu hałasu emitowanego przez wiropłat.

Procedura realizowana była z użyciem urządzeń naziemnych systemu EGNOS (Pierwsze lotnisko z EGNOS, 2011-05-13), wspomagających globalny system nawigacji satelitarnej, zapewniających prowadzenie pionowe. Oprócz tego pokładowy układ zarządzania lotem sprzęgnięto z automatycznym układem sterowania lotem śmigłowca.

Rozwiązanie takie zapewniło, że EC155 poruszał się dokładnie po zaplanowanej ścieżce podejścia do lądowania. Zmniejszono także wysiłek załogi, automatycznie monitorując prędkość lotu oraz prędkość zniżania i wznoszenia śmigłowca.

Próby EC 155 realizowane były w ramach programu demonstratora technologii zapewniających mniejsze oddziaływanie śmigłowców na środowisko naturalne (Green Rotorcraft Integrated Technology Demonstrator), będącego częścią europejskiej Wspólnej Inicjatywy Technologicznej Czyste Niebo (Clean Sky Joint Technology Initiative).

Celami Clean Sky są m.in. przyspieszenie opracowania i zastosowania w Unii Europejskiej czystych technologii transportu lotniczego i stworzenie innowacyjnego systemu transportu lotniczego, charakteryzującego się  obniżeniem zużycia paliwa oraz poziomu emisji hałasu i spalin przez statki powietrzne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.