Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ulepszony AW609

Lotnictwo cywilne, 04 września 2013

AgustaWestland prowadzi próby w locie zmodyfikowanego zmiennopłata AW609. W konstrukcji zmieniono kształt usterzenia pionowego, dysze wylotowe silników i osłony piast śmigłowirników. 

Zmodyfikowany AW609 podczas lotu / Zdjęcie: AgustaWestland

Pierwszy lot AW609 po wprowadzeniu wspomnianych na wstępie modyfikacji miał miejsce 25 lipca w zakładach w Cascina Costa. Do badań użyto 2. prototypu zmiennopłata.

Według relacji producenta zmiany spowodowały zmniejszenie oporu aerodynamicznego aż o 10%. Spadła także masa własna konstrukcji, co zaowocowało lepszymi osiągów.

Zespół napędowy AW609 stanowią 2 silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PT6-67A, o mocy 1447 kW każdy. Załoga ma do dyspozycji awionikę glass cockpit opartą na zestawie Pro Line Fusion, co pozwoliło na zastosowanie wyświetlaczy dotykowych o przekątnej 14 cali (35,5 cm), zintegrowanego układu zarządzania lotem z użyciem systemu wspomagania nawigacji satelitarnej, układów syntetycznej wizji (SVS) i polepszającego widoczność (EVS) oraz interfejsu wskaźnika przeziernego (HUD).

Zmodernizowany komputer układu sterowania lotem, opracowany przez BAE Systems, zarządza potrójnym układem sterowania lotem, a także pracą zespołu napędowego.

Obecnie pierwszy prototyp AW609 badany jest w Stanach Zjednoczonych, w wytwórni w teksaskim Arlington. Natomiast drugi zmiennopłat wylatał już w trakcie prób niemal 800 h. W Cascina Costa powstają 2 kolejne przedseryjne AW609. Uzyskanie Certyfikatu Typu według przepisów FAR 25 i FAR 29, z uzupełnieniami dotyczącymi zmiennopłatów zaplanowano za kilka lat (Certyfikacja AW609 w 2017, 2013-06-10).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.