W zakładach Eurocoptera w Donauworth rozpoczął działalność pierwszy na Starym Kontynencie helipad umożliwiający wykonywanie podejść LPV.
Z helipadu, znajdującego się na terenie wytwórni francusko-niemiecko-hiszpańskiego koncernu, zlokalizowanej 110 km od Monachium, wykonywanych jest rocznie ok. 6 tys. operacji startów i lądowań. Obecnie jest on jednym z nielicznych w świecie, który otrzymał certyfikat ICAO zezwalający na operowanie z niego w każdych warunkach pogodowych.
Podejście do lądowania z prowadzeniem pionowym (Localiser Performance with Vertical guidance, LPV) jest wykonywane przez śmigłowce realizujące loty według wskazań przyrządów (IFR), z użyciem globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS), wspomaganego przez system naziemny (EGNOS w Europie i WAAS w Stanach Zjednoczonych).
Podejście LPV umożliwia pilotom operowanie z użyciem minimów podejścia do lądowania analogicznych jak podczas podejścia ILS (z użyciem systemu lądowania według wskazań przyrządów) nawet, jeżeli w porcie lotniczym nie istnieje infrastruktura ILS. Zwiększa to znacznie bezpieczeństwa przy lądowaniu w warunkach słabej widoczności i niskiej podstawy chmur.
Analogiczne próby podejść LPV dla śmigłowców prowadzi takze koncern AgustaWestland (Podejście LPV dla śmigłowców, 2013-06-24).