Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

720 mln USD za nowe Falcony

Lotnictwo cywilne, 20 maja 2008

NetJets zamówił kolejne 20 Dassault Falcon 2000LX za 720 mln USD. Wraz z wcześniej zamówionymi 10 egz., zwiększa to łączny portfel zamówień do ponad 1 mld USD.

NetJets - działając w dwóch podstawowych spółkach, amerykańskiej i europejskiej - posiada ponad 770 samolotów dyspozycyjnych, kilkunastu typów. Realizuje dzięki nim loty na stałych trasach i na żądanie. Obecnie wykorzystuje m.in. Dassault Falcon 2000EX.

W ostatnim czasie złożył zamówienia na 60 nowych samolotów francuskich, w tym modeli 2000LX i 7X. Będą one dostarczone w ciągu najbliższych 8 lat.

Ostatnią umowę ogłoszono w poniedziałek, w czasie targów lotniczych EBACE w Genewie. Dotyczy ona 20 samolotów Dassault Falcon 2000LX, wersji modelu EX o zwiększonym zasięgu do 7400 km. W standardowym układzie może zabrać 8 pasażerów, dysponujących bardzo rozległą kabiną, reklamowaną jako największą w swojej klasie. Wartość umowy to 720 mln USD.

Samoloty prawdopodobnie będą montowane w zakładach w Little Rock, w USA, których uroczyste otwarcie spodziewane jest pod koniec 2008 (zobacz: Trzeci rekordowy rok Falcona).

Falcon 2000LX to jeden z trzech nowych modeli (obok 2000DX i 7X), które mają zapewnić stałą atrakcyjność oferty Dassault. Certyfikowanie LX planowane jest na najbliższe miesiące. Zaraz potem powinny być zrealizowane pierwsze dostawy. Samolot napędzany jest silnikami Pratt & Whitney Canada PW308C, wykorzystywanymi w wersji EX. Ma jednak większe zbiorniki paliwa, a zewnętrznie wyróżniają go winglety, zwiększające rozpiętość o prawie 2 m / Zdjęcie: Dassault Aviation


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.