W ramach zobowiązań offsetowych Oto Melara przedłuży Wojskowym Zakładom Mechanicznym z Siemianowic Śląskich o 2 lata licencję na montaż, integrację oraz produkcję wieży Hitfist-30P do transporterów opancerzonych Rosomak.
Projekt nowej umowy daje polskiemu zakładowi prawo do obsługi, modyfikacji, napraw i remontów wież montowanych w polskich transporterach. Negocjacje w tej sprawie zakończył zespół ekspertów Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Wojskowych Zakładów Mechanicznych (WZM). Projekt uzgodnionej umowy offsetowej został przekazany do Ministerstwa Gospodarki, które w imieniu rządu zawrze z Oto Melarą umowę.
W ramach zobowiązań offsetowych przedstawiciele Oto Melary zobowiązali się także do przekazania WZM szczegółowej dokumentacji technicznej wieży oraz przeszkolenia grupy pracowników, którzy będą wykonywali naprawy podzespołów wieży, prowadzone dotychczas we Włoszech. W tym celu Włosi przekażą również, nieodpłatnie, kosztujący ok. 4,5 mln euro przyrząd diagnostyczny AT, który umożliwia lokalizację uszkodzonego elementu niesprawnej wieży.
W lipcu wygasła zawarta w 2003 umowa licencyjna, na mocy której polskie zakłady montowały i zabudowywały na podwoziach bazowych transporterów Rosomak załogowe wieże bojowe Hitfist-30P, opracowane przez włoskie przedsiębiorstwo Oto Melara. Dotychczas były one montowane była w ZM Bumar Łabędy w Gliwicach (Trzysetna wieża z Łabęd, 2012-11-30).