Kolejną nowością tegorocznej konwencji NBAA jest śmigłowiec Bell 429WLG, z podwoziem kołowym.
Bell 429 znany był dotychczas jedynie w wersji z podwoziem płozowym. Jego głównymi nabywcami były służby ratownictwa medycznego (Europejski certyfikat Bell 429, 2009-09-30). Najnowsza oferta, oznaczona jako model 429WLG (Wheeled Landing Gear) skierowana jest do przedsiębiorstw zajmujących się transportem VIP-ów. Podwozie kołowe ma umożliwić operowanie z zatłoczonych portów lotniczych, w których konieczne jest dokołowanie z miejsca lądowania do płaszczyzny postojowej.
Niestety, zabudowanie chowanego podwozia kołowego spowodowało wzrost masy konstrukcji Bella 429 o 113 kg. Powoduje to, że producent zwrócił się do amerykańskich władz lotniczych (FAA) o wyjątkowe zatwierdzenie go zgodnie z przepisami FAR 27, mimo przekroczenia ograniczenia maksymalnej masy startowej kategorii normalnej, wynoszącego 3175 kg. FAA odmówiła tej prośbie, co oznacza, że może okazać się konieczne ponowne przeprowadzenie procesu certyfikacji wiropłata, tym razem zgodnie z przepisami FAR 29.
Jednak użytkownicy z innych krajów, np. Brazylii czy Kanady, mogą eksploatować Bella 429 z podwoziem kołowym bez żadnych problemów prawnych. Pierwszym nabywcą Bella 429WLG jest argentyńskie przedsiębiorstwo Rio Iruya, zajmujące się transportem biznesmenów i VIP-ów. Wiropłat zostanie mu dostarczony w 1. połowie przyszłego roku.