Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

NBAA 2013: Bell 429 z podwoziem kołowym

Lotnictwo cywilne, 23 października 2013

Kolejną nowością tegorocznej konwencji NBAA jest śmigłowiec Bell 429WLG, z podwoziem kołowym.

Nowa wersja modelu 429, z chowanym podwoziem kołowym / Zdjęcie: Bell Helicopter

Bell 429 znany był dotychczas jedynie w wersji z podwoziem płozowym. Jego głównymi nabywcami były służby ratownictwa medycznego (Europejski certyfikat Bell 429, 2009-09-30). Najnowsza oferta, oznaczona jako model 429WLG (Wheeled Landing Gear) skierowana jest do przedsiębiorstw zajmujących się transportem VIP-ów. Podwozie kołowe ma umożliwić operowanie z zatłoczonych portów lotniczych, w których konieczne jest dokołowanie z miejsca lądowania do płaszczyzny postojowej.

Niestety, zabudowanie chowanego podwozia kołowego spowodowało wzrost masy konstrukcji Bella 429 o 113 kg. Powoduje to, że producent zwrócił się do amerykańskich władz lotniczych (FAA) o wyjątkowe zatwierdzenie go zgodnie z przepisami FAR 27, mimo przekroczenia ograniczenia maksymalnej masy startowej kategorii normalnej, wynoszącego 3175 kg. FAA odmówiła tej prośbie, co oznacza, że może okazać się konieczne ponowne przeprowadzenie procesu certyfikacji wiropłata, tym razem zgodnie z przepisami FAR 29.

Jednak użytkownicy z innych krajów, np. Brazylii czy Kanady, mogą eksploatować Bella 429 z podwoziem kołowym bez żadnych problemów prawnych. Pierwszym nabywcą Bella 429WLG jest argentyńskie przedsiębiorstwo Rio Iruya, zajmujące się transportem biznesmenów i VIP-ów. Wiropłat zostanie mu dostarczony w 1. połowie przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.