Linie Air Seychelles, narodowy przewoźnik Seszeli, zamówiły kolejne samoloty turbośmigłowe Twin Otter 400.
Obecnie flota Air Seychelles składa się z 2 Airbusów A330-200, używanych do obsługi połączeń międzynarodowych i 4 DHC-6 Twin Otterów (trzech -300 i jednego -400), które eksploatowane są na trasach krajowych.Turbośmigłowe Twin Ottery, przystosowane do wykonywania krótkich startów i lądowań, są najlepszymi samolotami do operowania z krótkich i nieutwardzonych dróg startowych na niewielkich wysepkach leżących na Oceanie Indyjskim.
3 nowe samoloty DHC-6-400, przystosowane do przewozu 19 pasażerów, zostaną dostarczone na Seszele począwszy od 2015. Wkrótce potem rozpocznie się ich eksploatacja.
Maksymalna masa startowa Twin Ottera serii -400 wynosi 5670 kg, a masa własna samolotu to 3121 kg. Pojemność paliwa to 1431 l, a w dodatkowych zbiornikach można pomieścić kolejne 337 l. Obliczeniowa długotrwałość lotu wersji standardowej wynosi 7 h 10 min, a zasięg – 1435 km. Dodatkowe zbiorniki paliwa mają pozwolić na zwiększenie długotrwałości lotu do 9 h, a zasięgu do 1815 km.
DHC-6-400 jest napędzany dwoma silnikami PT6A-34, o mocy 750 KM (559 kW) każdy, poruszającymi trójłopatowe śmigła Hartzell HC-B3TN-3DY. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Honeywell Primus Apex. W jej skład wchodzą 4 ciekłokrystaliczne kolorowe wskaźniki z aktywną matrycą – dwa podstawowe i dwa wielofunkcyjne. Opcjonalnie DHC-6-400 może być wyposażony w silniki PT6A-35, z czterołopatowymi śmigłami.
Dostawcą Twin Otterów jest kanadyjskie przedsiębiorstwo Viking Air (Amerykański i rosyjski certyfikat DHC-6, 2012-07-09). Przedsiębiorstwo to ma siedzibę w Sydney, w Kolumbii Brytyjskiej i jest częścią prywatnego funduszu inwestycyjnego Westerkirk Capital.
Od ponad 15 lat wytwarza ono części zamienne (m.in. nowe skrzydła dla DHC-6) i zajmuje się obsługą techniczną niemal wszystkich samolotów z napędem śmigłowym produkowanych wcześniej przez de Havilland Kanada – DHC-2 Beaver, DHC-2T Turbo Beaver, DHC-3 Otter, DHC-4 Caribou, DHC-5 Buffalo, DHC-6 Twin Otter i DHC-7 Dash 7. W dodatku, od lutego 2006 Viking Air posiada prawa własności i certyfikaty dla wszystkich w/w konstrukcji.