Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air Seychelles zamawiają kolejne Twin Ottery

Lotnictwo cywilne, 31 października 2013

Linie Air Seychelles, narodowy przewoźnik Seszeli, zamówiły kolejne samoloty turbośmigłowe Twin Otter 400.

Podstawowe samoloty floty Air Seychelles – DHC-6-400 Twin Otter (na pierwszym planie) i Airbus A330-200 / Zdjęcie: Viking Air

Obecnie flota Air Seychelles składa się z 2 Airbusów A330-200, używanych do obsługi połączeń międzynarodowych i 4 DHC-6 Twin Otterów (trzech -300 i jednego -400), które eksploatowane są na trasach krajowych.Turbośmigłowe Twin Ottery, przystosowane do wykonywania krótkich startów i lądowań, są najlepszymi samolotami do operowania z krótkich i nieutwardzonych dróg startowych na niewielkich wysepkach leżących na Oceanie Indyjskim.

3 nowe samoloty DHC-6-400, przystosowane do przewozu 19 pasażerów, zostaną dostarczone na Seszele począwszy od 2015. Wkrótce potem rozpocznie się ich eksploatacja.

Maksymalna masa startowa Twin Ottera serii -400 wynosi 5670 kg, a masa własna samolotu to 3121 kg. Pojemność paliwa to 1431 l, a w dodatkowych zbiornikach można pomieścić kolejne 337 l. Obliczeniowa długotrwałość lotu wersji standardowej wynosi 7 h 10 min, a zasięg – 1435 km. Dodatkowe zbiorniki paliwa mają pozwolić na zwiększenie długotrwałości lotu do 9 h, a zasięgu do 1815 km.

DHC-6-400 jest napędzany dwoma silnikami PT6A-34, o mocy 750 KM (559 kW) każdy, poruszającymi trójłopatowe śmigła Hartzell HC-B3TN-3DY. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Honeywell Primus Apex. W jej skład wchodzą 4 ciekłokrystaliczne kolorowe wskaźniki z aktywną matrycą – dwa podstawowe i dwa wielofunkcyjne. Opcjonalnie DHC-6-400 może być wyposażony w silniki PT6A-35, z czterołopatowymi śmigłami.

Dostawcą Twin Otterów jest kanadyjskie przedsiębiorstwo Viking Air (Amerykański i rosyjski certyfikat DHC-6, 2012-07-09). Przedsiębiorstwo to ma siedzibę w Sydney, w Kolumbii Brytyjskiej i jest częścią prywatnego funduszu inwestycyjnego Westerkirk Capital.

Od ponad 15 lat wytwarza ono części zamienne (m.in. nowe skrzydła dla DHC-6) i zajmuje się obsługą techniczną niemal wszystkich samolotów z napędem śmigłowym produkowanych wcześniej przez de Havilland Kanada – DHC-2 Beaver, DHC-2T Turbo Beaver, DHC-3 Otter, DHC-4 Caribou, DHC-5 Buffalo, DHC-6 Twin Otter i DHC-7 Dash 7. W dodatku, od lutego 2006 Viking Air posiada prawa własności i certyfikaty dla wszystkich w/w konstrukcji.

 

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.