Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Air Seychelles zamawiają kolejne Twin Ottery

Lotnictwo cywilne, 31 października 2013

Linie Air Seychelles, narodowy przewoźnik Seszeli, zamówiły kolejne samoloty turbośmigłowe Twin Otter 400.

Podstawowe samoloty floty Air Seychelles – DHC-6-400 Twin Otter (na pierwszym planie) i Airbus A330-200 / Zdjęcie: Viking Air

Obecnie flota Air Seychelles składa się z 2 Airbusów A330-200, używanych do obsługi połączeń międzynarodowych i 4 DHC-6 Twin Otterów (trzech -300 i jednego -400), które eksploatowane są na trasach krajowych.Turbośmigłowe Twin Ottery, przystosowane do wykonywania krótkich startów i lądowań, są najlepszymi samolotami do operowania z krótkich i nieutwardzonych dróg startowych na niewielkich wysepkach leżących na Oceanie Indyjskim.

3 nowe samoloty DHC-6-400, przystosowane do przewozu 19 pasażerów, zostaną dostarczone na Seszele począwszy od 2015. Wkrótce potem rozpocznie się ich eksploatacja.

Maksymalna masa startowa Twin Ottera serii -400 wynosi 5670 kg, a masa własna samolotu to 3121 kg. Pojemność paliwa to 1431 l, a w dodatkowych zbiornikach można pomieścić kolejne 337 l. Obliczeniowa długotrwałość lotu wersji standardowej wynosi 7 h 10 min, a zasięg – 1435 km. Dodatkowe zbiorniki paliwa mają pozwolić na zwiększenie długotrwałości lotu do 9 h, a zasięgu do 1815 km.

DHC-6-400 jest napędzany dwoma silnikami PT6A-34, o mocy 750 KM (559 kW) każdy, poruszającymi trójłopatowe śmigła Hartzell HC-B3TN-3DY. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Honeywell Primus Apex. W jej skład wchodzą 4 ciekłokrystaliczne kolorowe wskaźniki z aktywną matrycą – dwa podstawowe i dwa wielofunkcyjne. Opcjonalnie DHC-6-400 może być wyposażony w silniki PT6A-35, z czterołopatowymi śmigłami.

Dostawcą Twin Otterów jest kanadyjskie przedsiębiorstwo Viking Air (Amerykański i rosyjski certyfikat DHC-6, 2012-07-09). Przedsiębiorstwo to ma siedzibę w Sydney, w Kolumbii Brytyjskiej i jest częścią prywatnego funduszu inwestycyjnego Westerkirk Capital.

Od ponad 15 lat wytwarza ono części zamienne (m.in. nowe skrzydła dla DHC-6) i zajmuje się obsługą techniczną niemal wszystkich samolotów z napędem śmigłowym produkowanych wcześniej przez de Havilland Kanada – DHC-2 Beaver, DHC-2T Turbo Beaver, DHC-3 Otter, DHC-4 Caribou, DHC-5 Buffalo, DHC-6 Twin Otter i DHC-7 Dash 7. W dodatku, od lutego 2006 Viking Air posiada prawa własności i certyfikaty dla wszystkich w/w konstrukcji.

 

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.