Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykański i rosyjski certyfikat DHC-6

Lotnictwo cywilne, 09 lipca 2012

Kanadyjska Viking Air otrzymała certyfikat amerykańskich i rosyjskich władz lotniczych dla transportowo-pasażerskiego DHC-6 Series 400 Twin Otter. Pozwoli to na zrealizowanie pierwszych dostaw do tych krajów.

Odmłodzone Twin Ottery występują w dwóch podstawowych odmianach: klasycznej i pływakowej. Ta druga przeznaczona jest przede wszystkim na rodzimy rynek: Kanada jest jednym z największych użytkowników wodnosamolotów. Maszyny przeznaczone dla USA zostaną jednak dostarczone z kołowym podwoziem / Zdjęcie: Viking Air

W 2007 Viking Air - od zakończenia montażu oryginalnych DHC-6 Twin Otterów dostawca części zamiennych do tych samolotów - rozpoczął program budowy unowocześnionej wersji popularnej maszyny. W stosunku do oryginalnego projektu wprowadzono ponad 400 zmian, poczynając od nowych silników PT6A-34 o długotrwałej mocy maksymalnej 750 KM każdy, przez nowoczesną awionikę ze szklanym kokpitem i nowymi systemami bezpieczeństwa, po drobne modernizacje struktury płatowca.

Oblot prototypu odbył się w lutym 2010 (zobacz: Oblot nowego Twin Ottera). Od tego czasu sfinalizowano prace rozwojowe, uzyskując certyfikaty 6 państw. Siódmy dokument tego typu, amerykańskich władz lotniczych FAA, zdobyto kilka dni temu. Pozwoli on na zrealizowanie umowy z zespołem skoczków spadochronowych US Army Golden Knights, dotyczących 3 nowych samolotów. Zastąpią one stare egz., oznaczone w lotnictwie amerykańskich wojsk lądowych jako UV-18A. Pierwszy nowy Twin Otter dotarł już do zakładów serwisowych Viking Air w Kalifornii, gdzie zostaną wprowadzone zmiany, wymagane przez przyszłego użytkownika. Dotyczy to m.in. zabudowy rozsuwanych drzwi bocznych.

Kolejny certyfikat przyznały rosyjskie władze lotnicze. Dzięki temu będzie można zrealizować - w ciągu kilku tygodni - dostawy dwóch egz. dla moskiewskiej spółki Witjaź. Jest ona jednocześnie reprezentantem Viking Air na miejscowy, chłonny rynek.

Do tej pory kanadyjska spółka przekazała odbiorcom kilka DHC-6 Series 400. Trafiły one m.in. do Afryki (działając na rzecz przedsiębiorstw wydobywczych) i na Filipiny. Viking Air dysponuje zamówieniami na niemal sto odmłodzonych Twin Otterów, z przeznaczeniem dla kilkudziesięciu klientów, reprezentujących niemal wszystkie kontynenty.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.