Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australijskie C-17A całkowicie zdolne do działania

Lotnictwo wojskowe, 04 marca 2014

Royal Australian Air Force (RAAF, królewskie wojska lotnicze Australii) ogłosiły uzyskanie całkowitej zdolności operacyjnej (FOC) przez wszystkie ciężkie samoloty transportowe C-17A Globemaster III.

Zdjęcie: Boeing

RAAF dysponują obecnie 6 transportowcami C-17A Globemaster III, odbieranymi w latach 2006-2012 (Ostatni C-17A dostarczony, 2012-11-23, Wszystkie C-17 w Amberley, 2008-03-10). Samoloty wchodzą w skład 36. eskadry RAAF, stacjonującej na terenie bazy wojsk lotniczych Amberley, położonej 40 km na południowy zachód od Brisbane.

Wprowadzenie do służby C-17A wyraźnie zwiększyło potencjał transportowy RAAF, co miało duże znaczenie ze względu na zaangażowanie australijskich sił zbrojnych w ramach misji ISAF w Afganistanie (Australia potwierdza redukcję sił w Afganistanie, 2013-03-28). Ich uzupełnieniem są transportowe C-130J Super Hercules, a w przyszłości również C-27J Spartan (Zakończono montaż pierwszego C-27J dla RAAF, 2013-11-25).

Pozytywne doświadczenia z dotychczasowej eksploatacji C-17A skłoniły część australijskiej klasy politycznej do rozważenia możliwości zakupu kolejnych samolotów tego typu. Okazja ku temu jest dobra, bowiem producent Globemasterów, amerykański Boeing, poszukuje obecnie potencjalnych nabywców ostatnich 15 Globemasterów, które już zostały, lub też dopiero będą wyprodukowane.

Amerykański producent prowadzi obecnie rozmowy z 5-6 podmiotami zainteresowanymi zakupem C-17, z których 2-4 to państwa, które do tej pory nie użytkowały tych samolotów (C-17 Globemaster III na półkę, 2013-08-01). Boeing nie podał, które z państw-użytkowników zamierza zakupić dodatkowe C-17. W przeszłości o takich planach informowały Indie (Boeing i indyjskie C-17, 2012-02-03, Kolejny C-17 dla Indii, 2013-07-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra