Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy przewoźnik z Kazachstanu

Lotnictwo cywilne, 05 marca 2014

Kazachstan zamierza utworzyć nową linię lotniczą. Siatka połączeń Air Kazakhstan obejmowałaby mniejsze miasta na terenie kraju.

Linie Air Kazakhstan mają rozpocząć regularne loty na początku 2015. Ich flota liczyć ma 10 turbośmigłowych Q400 / Zdjęcie: Bombardier

Władze Kazachstanu zamierzają na początku 2015 uruchomić nową linię lotniczą, o nazwie Air Kazakhstan. Jej flotę stanowiłoby 10 turbośmigłowych Bombardierów Q400. Prezydent Kazachstanu Nursułtan Nazarbajew i prezes Bombardiera Pierre Beaudoin przeprowadzili już pierwsze rozmowy w tej kwestii. Samoloty dla nowego towarzystwa zostałyby dostarczone przez końcem br.

Możemy stworzyć nową linię, czerpiąc z doświadczeń zdobytych przez Air Astana, założonego 12 lat temu joint venture funduszu Samruk Kazyna i BAE Systems – podkreślił Nursułtan Nazarbajew. Zamierzamy przekazać odpowiednie technologie, wyszkolić kazachskich pilotów i utworzyć centra obsługi technicznej samolotów – dodał Pierre Beaudoin.

Warto przypomnieć, że Air Astana są narodowym przewoźnikiem Kazachstanu i zarazem jedynym z tego kraju, niewpisanym na czarna listę linii, którym Komisja Europejska zakazała operowania na terytorium wspólnoty. Obecnie flotę towarzystwa stanowią wyłącznie samoloty odrzutowe produkcji zachodniej – Airbusy z rodziny A320 (Pierwszy A320 z sharkletami dla Air Astana, 2013-05-06), Boeingi 757 i 767-300ER oraz Embraery E190. Linie zamówiły także Boeingi 787. Siatka połączeń obejmuje ponad 60 destynacji, obsługiwanych z hubów w Ałmaty, Astanie i Atyrau.

Nowoutworzone Air Kazakhstan miałyby dopełniać ją, wykonując loty do mniejszych portów na terytorium Kazachstanu i zastępując w tej roli Fokkery 50 Air Astana, wycofane z eksploatacji rok temu. Jest wiele mniejszych portów regionalnych, które nie mogą przyjmować pasażerskich odrzutowców, dlatego też konieczne było dla nas obsłużenie ich przy pomocy nowoczesnych samolotów turbośmigłowych – wyjaśnia prezes Air Astana Peter Foster.

W ubiegłym roku linie lotnicze z Kazachstanu przewiozły łącznie 5 nlm pasażerów, czyli o 12% więcej niż w 2012. Władze w Astanie planują w najbliższej przyszłości zmodernizowanie 16 portów lotniczych, co pozwoliłoby na rozwinięcie siatki połączeń na terenie kraju.   


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.