Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problem z MiG-ami-21 dla Mozambiku

Lotnictwo wojskowe, 07 kwietnia 2014

Niemieckie służby celne zatrzymały transport 3 samolotów MiG-21 przeznaczonych dla Mozambiku.

Jeden z trzech MiG-ów-21, jakimi dysponują obecnie wojska lotnicze Mozambiku / Zdjęcie: MO Mozambiku

O sprawie donosi dziennik Der Spiegel. Według jego informacji niemieccy celnicy postanowili zatrzymać transport 3 ex-rumuńskich MiG-ów-21, które przewożono w 6 kontenerach w jednym z wagonów składu kolejowego do portu w Bremerhaven, skąd miały zostać wysłane do Mozambiku.

Rumuńskie zakłady Aerostar, mieszczące się w Bacau, zajęły się przeglądami naprawczymi 6 samolotów bojowych MiG-21bis i pary szkolnych MiG-21UM, które Forca Aérea De Moçambique (FAM, wojska lotnicze Mozambiku) zakupiły z nieznanego źródła. Rumuni zajęli się także wyszkoleniem ich pilotów (Rumunia wyremontowała MiGi-21 Mozambiku, 2013-11-11).

3 pierwsze MiG-i-21 trafiły do Afryki w ub. r., wykonując samodzielny przelot z Rumunii do Mozambiku. Obecnie niemieccy celnicy stwierdzili, że transport 3 kolejnych MiG-ów nie miał odpowiednich pozwoleń na przewóz przez terytorium naszych zachodnich sąsiadów. Niemiecka prokuratura wszczęła już śledztwo w sprawie możliwości naruszenia przepisów dotyczących handlu uzbrojeniem. Według dziennika Der Spiegel Aerostar miał już podobne zarzuty w 2008.

FAM powoli odzyskują zdolność bojową. Oprócz wspomnianych MiG-ów-21 ostatnio nabyły również parę rumuńskich samolotów Aerostar R40S Festiwal, używanych do szkolenia podstawowego i jeden samolot szkolenia zaawansowanego Aero Vodochody L-39ZO. W ub. r. ujawniono, że Mozambik zakupił z drugiej ręki także 2 transportowe An-26B, których przeglądami naprawczymi zajęli się Ukraińcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra