Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na brytyjskie lotniskowce

Strategia i polityka, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 03 lipca 2008

Na pokładzie lotniskowca Ark Royal przedstawiciele brytyjskiego resortu obrony i grup przemysłowych podpisali kontrakt dotyczący budowy kadłubów 2 nowych lotniskowców brytyjskich typu typu Queen Elizabeth.

Komputerowa wizja jednostki typu Queen Elizabeth. Będą to największe brytyjskie okręty w dziejach. Ich wyporność standardowa to 65 tys. t, a pełna - 75 tys. t, czyli niewiele mniejsza niż lotniskowców amerykańskich (ok. 100 tys. t wyporności pełnej). Będą mogły zabrać na pokład standardowo ok. 40 samolotów F-35B. Podobny projekt będą już wkrótce realizować Francuzi. Paryż ma jednak wątpliwości, czy będzie go stać na dwa lotniskowce takich rozmiarów / Rysunek: MO Wielkiej Brytanii

Umowę podpisano z przedstawicielami BVT Surface Fleet i szerszej grupy przemysłowej Aircraft Carrier Alliance, w skład których wchodzą BAE Systems, VT Group (najważniejsze podmioty, które 1 lipca zawiązały BVT Surface Fleet), Thales, Babcock i nadzorujący cały program od strony technicznej Kellog Brown & Root UK, które jako jedyne przedsiębiorstwo o amerykańskich korzeniach, ma doświadczenie w budowaniu dużych jednostek tego typu.

Wartość umowy wynosi ok. 3 mld GBP. Na sumę tę składa się 1,325 mld dla stoczni wchodzących w skład BVT Surface Fleet, w Govan i Portsmouth, za dostawy głównych elementów kadłuba. Podobne zlecenie, za 300 mln, otrzymała stocznia BAE Systems w Barrow-in-Furness. 675 mln otrzyma stocznia Babcock Marine w Rosyth, za wykonanie stępki i montaż końcowy. 425 mln zostało przeznaczone dla Thalesa UK, odpowiedzialnego za prace projektowe i inżynieryjne. Ostatnim beneficjentem umowy jest BAE Systems Integrated Systems Technologies (Insyte), który za 275 mln GBP zaprojektuje i dostarczy systemy misji obu okrętów.

Według wstępnych szacunków, przy realizacji umowy znajdzie pracę 6600 osób, głównie stoczniowców.

Wcześniej ministerstwo obrony zawarło już kilka mniejszych kontraktów (zobacz: Londyn gotowy do kupienia lotniskowców), w tym na powiększenie doków, dostawy stali, dieslowskich generatorów czy wind okrętowych.

Jednak dopiero dzisiejsza umowa otwiera w praktyce program rzeczywistej realizacji projektu. Łączny koszt całego programu szacowany jest na 14 mld GBP. W jego realizację zostanie zaangażowanych do 10 tys. obywateli Wielkiej Brytanii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.