Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Druga seria badań AMAS

Wojska lądowe, 11 czerwca 2014

Lockheed Martin przeprowadził drugą serię prób systemu umożliwiającego konwojowanie zaopatrzenia wojskowego bez udziału człowieka.

Wozy zostały wyposażone w aparaturę umożliwiającą automatyczną analizę otoczenia (m.in. lidar i dodatkowy odbiornik GPS, wchodzące w skład zamontowanych na pojazdach urządzeń Unmanned Mission Module) i wykonywanie na jej podstawie odpowiednich manewrów, typowych dla zachowania w ruchu drogowym / Zdjęcie: Lockheed Martin

Odmiennie niż na początku br. (Lockheed Martin testuje AMAS, 2014-01-31), tym razem próby systemu Autonomous Mobility Appliqué System (AMAS) przeprowadzono na terenie ośrodka należącego do Departamentu Energii USA w Savannah River w Karolinie Południowej. Próby z połowy stycznia realizowano z kolei Fort Hood w Teksasie.

Scenariusz prób nie różnił się wyraźnie od poprzednich. Do ich realizacji użyto siedmiu samochodów ciężarowych, w tym pojazdów rodzin FMTV, MTVR oraz M915. Dłuższy był jednak dystans, jaki miały one przebyć. Rozwijana prędkość sięgała 64 km/h.

Zakończenie drugiego etapu prób AMAS, Capabilities Advancement Demonstration 2 (CAD 2), pozwala na rozpoczęcie przygotowań do trwających sześć tygodni testów terenowych, realizowanych wspólnie przez US Army i Korpus Piechoty Morskiej USA (USMC). Zostaną one przeprowadzone na przełomie lipca i sierpnia br. Ich założeniem będzie włączenie, po raz pierwszy w historii programu, samochodów poruszających się całkowicie autonomicznie do tradycyjnych konwojów, prowadzonych przy udziale człowieka.

Warto podkreślić, że wybór ośrodka w Savannah River nie był przypadkowy. W ocenie Lockheed Martin, pełna automatyzacja konwojów samochodów ciężarowych pozwoli nie tylko na ochronę życia i zdrowia żołnierzy rozmieszczonych w strefach działań wojennych. To także doskonałe rozwiązanie w sytuacjach, gdy transportowany jest niebezpieczny dla człowieka materiał, np. paliwo jądrowe, czy też transporty prowadzone są przez tereny, na których występuje nadmierne skażenie środowiska.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra