Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe nabytki lotnictwa Brazylii

Lotnictwo wojskowe, 29 lipca 2014

Wojska lotnicze Brazylii odebrały ostatni zmodernizowany morski samolot patrolowy P-3AM. Jednocześnie zawarły z Airbusem umowę kupna 3 samolotów C295 w wersji SAR.

Ostatni brazylijski Orion, zmodernizowany do wersji P-3AM. Samoloty tego typu używane są do zwalczania okrętów podwodnych, patrolowania wód przybrzeżnych i wyłącznych stref ekonomicznych oraz zadań poszukiwawczo-ratowniczych / Zdjęcie: Airbus Defence & Space

Airbus Defence & Space poinformował o zakończeniu programu modernizacji morskich samolotów patrolowych P-3A Orion należących do Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii) do wersji P-3AM. Ostatni, dziewiąty z nich powraca obecnie z zakładów w Sewilli do macierzystej bazy Salvador de Bahía, gdzie stacjonuje wyposażona w nie Esquadrão Orungan (1/7 GAV). P-3AM używane są do zwalczania okrętów podwodnych, patrolowania wód przybrzeżnych i wyłącznych stref ekonomicznych oraz poszukiwań i ratownictwa (Brazylia kupuje Harpoony, 2014-05-08).

W ramach modernizacji, dziewięć z 12 samolotów FAB, odkupionych od USA w 2006, wyposażono w zestaw FITS (Fully Integrated Tactical System), wieloczynnościowy morski radiolokator obserwacyjny ELTA Systems EL/M-2022A(V)3, układ identyfikacji swój-obcy (IFF), awionikę glass cockpit Thales TopDeck, łącze informacyjne, nowe urządzenia łączności i głowicę optoelektroniczną FLIR Systems Star SAFIRE HD.

Dodatkowo w brazylijskich P-3AM zabudowano także nowoczesne urządzenia nawigacyjne, nowy układ zarządzania uzbrojeniem, zmodernizowane silniki T56-A-14, nowego autopilota, detektor anomalii magnetycznych i środki walki elektronicznej. Wydłużono także trwałość użytkową ich płatowców. 3 pozostałe P-3A posłużą jako źródło części zamiennych.

Oprócz tego dowództwo FAB postanowiło nabyć trzy samoloty C295, przystosowane do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych (SAR). Kontrakt obejmuje także 5-letnie wsparcie ich eksploatacji. Obecnie FAB mają 12 transportowych C295, oznaczanych lokalnie jako C-105 Amazonas.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.