Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czwarty J-20 oblatany

Lotnictwo wojskowe, 30 lipca 2014

W ChRL oblatano kolejny, czwarty prototyp samolotu wielozadaniowego Chengdu J-20.

Jak donoszą chińskie media, czwarty prototyp najnowszego wielozadaniowego samolotu bojowego opracowanego w ChRL, Chengdu J-20 od początku lipca wykonywał próbne kołowania. Ostatecznie 26 lipca miał miejsce jego oblot. Pierwszy lot trwał ok. 2 h. Oznacza to zarazem, że informacja o oblocie czwartego prototypu J-20, rozpowszechniana pod koniec ub.r. okazała się celową dezinformacją chińskiego rządu (Czwarty prototyp J-20 oblatany, 2014-01-01).

Według opublikowanych analiz samolot, noszący numer boczny 2012 (na zdjęciu), ma wprowadzone modyfikacje identyczne z zastosowanymi w trzecim prototypie (Oblot zmodernizowanego J-20, 2014-03-02). Są to: owiewka pod nosową częścią kadłuba, mieszcząca czujniki optoelektroniczne, regulowane wloty powietrza do silników i nowe końcówki stateczników pionowych.

Nie wiadomo jednak, jaki zespół napędowy został zabudowany w samolocie. Najprawdopodobniej nie są to rodzime silniki WS-15, ale raczej rosyjskie Saturn AL-31 lub AL-117S.

W połowie czerwca wspomniany już trzeci prototyp J-20, oznaczony jako 2011, został przebazowany do centrum prób w locie w bazie lotniczej Yanliang, gdzie znajdują się dwa inne samoloty tego typu (Trzeci lot J-20, 2011-05-10). Według tygodnika Jane’s źródło zbliżone do kręgów rządowych jednego z państw azjatyckich twierdzi, że do 2020 ChRL mają mieć na stanie co najmniej 20 J-20.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.