Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla Legacy 500

Lotnictwo cywilne, 13 sierpnia 2014

Wczoraj brazylijskie władze lotnicze wydały certyfikat dla biznesjeta Legacy 500.

Wręczenie certyfikatu ANAC dla Legacy 500. Od lewej stoją: Marco Túlio Pellegrini, prezes działu Embraer Executive Jets, Mauro Kern, wiceprezes Embraera ds. technicznych oraz przedstawiciele ANAC Dino Ishikura i Marcelo Pacheco dos Guaranys / Zdjęcie: Embraer

Wczoraj podczas wystawy i konferencji LABACE (Latin American Business Aviation Conference and Exhibition), odbywającej się w São Paulo, przedstawiciele Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC, władz lotniczych Brazylii) wręczyli szefom Embraera certyfikat dla samolotu odrzutowego klasy biznes, Legacy 500. Producent spodziewa się, że w nadchodzących tygodniach analogiczne dokumenty zostaną przyznane przez FAA i EASA.

Program prób w locie Legacy 500 został zapoczątkowany oblotem pierwszego samolotu tego typu w listopadzie 2012 (Oblot drugiego Legacy 500, 2013-02-19). Wzięły w nim udział 4 odrzutowce, które wylatały łącznie ponad 1800 h. Oprócz tego w laboratoriach przeprowadzono badania awioniki, instalacji elektrycznej, hydraulicznej i klimatyzacji, trwające ponad 20 tys. h.

Produkcja seryjnych Legacy 500 już została rozpoczęta w zakładach Embraera w São José dos Campos. Pierwszy z nich zostanie przekazany użytkownikowi już we wrześniu br. W 2014 wyprodukowanych zostanie 6 samolotów tego typu.

Jak stwierdził Marco Túlio Pellegrini, prezes działu Embraer Executive Jets, większość z zakładanych parametrów osiągowych najnowszego biznesjeta z Kraju Kawy, została nie tylko spełniona, ale wręcz przekroczona. Zasięg Legacy 500 wynosi 5788 km (ponad 230 km więcej), długość startu przy maksymalnej masie startowej to 1245 m (zakładano 1402 m), a długość lądowania – 647 m (wartosć obliczeniowa wynosiła 732 m). Poziom emitowanego hałasu, skutecznie odczuwanego przez człowieka (EPN), jest o 23 dB niższy od wymaganego przepisami Stage IV.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.