Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej C-17 i KC-30 dla Australii?

Lotnictwo wojskowe, 19 sierpnia 2014

Rząd Australii rozważa możliwość powiększenia floty transportowców C-17 i tankowców KC-30.

Obecnie RAAF mają na stanie 6 transportowców C-17 i 5 tankowców KC-30. W grę wchodzi nabycie dodatkowych samolotów obydwu typów / Zdjęcie: MO Australii

Minister obrony Australii David Johnson poinformował opinię publiczną, że rząd w Canberrze rozważa możliwość zakupienia dodatkowych samolotów transportu strategicznego Boeing C-17 Globemaster III (Australijskie C-17A całkowicie zdolne do działania, 2014-03-04) i wielozadaniowych transportowców-tankowców KC-30 (Airbus A330-200 MRTT, Wstępna gotowość australijskich KC-30A, 2013-02-26). Obecnie Royal Australian Air Force (RAAF, królewskie wojska lotnicze Australii) mają na stanie 6 Globemasterów, które wchodzą w skład 36. squadronu i 5 KC-30, eksploatowanych przez 33. squadron. Wszystkie wspomniane samoloty stacjonują w bazie Amberley, w stanie Queensland.

W ubiegłych miesiącach KC-30 były użytkowane szczególnie intensywnie, wykonując m. in. loty szkoleniowe non-stop z Darwin do Dallas-Fort Worth, czy z Amberley do Anchorage w USA. W czerwcu samoloty wykonały 11-godzinną misję, w trakcie której podawały paliwo samolotom wielozadaniowym F/A-18A/B Hornet i F/A-18F Super Hornet na przeciwległych krańcach kraju.

Do początku czerwca KC-30 wylatały 1514 cykli, o łącznym czasie 4558 h. Zakończono także prace nad ulepszeniami ich sztywnego przewodu paliwowego (tzw. Boom Upgrade 3, BU3), polegające na zwiększeniu dokładności sterowania podczas podawania paliwa dużym samolotom. Canberra przekazała producentowi 2 samoloty – nr 1 i nr 5, do prób BU3. Obecnie znajdują się one w zakładach w Getafe. Certyfikacja BU3 miała zakończyć się pod koniec lipca – na początku sierpnia br. KC-30 wrócą do Australii pod koniec br. lub na początku 2015.

Dokładna liczba nowych tankowców dla RAAF zostanie sprecyzowana w przyszłorocznej Białej Księdze. Minister Johnson stwierdził natomiast, że na początku 2015 może pojawić się możliwość pozyskania pary C-17. Mają to być samoloty, które oczekują na nabywcę w zakładach Boeinga.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.