Reklama
Reklama

W ramach procesu wdrażania do służby australijskich samolotów tankujących Airbus KC-30A (A330 MRTT), na pokładzie jednego z nich przewieziono 220 pasażerów. Największą liczbę w historii RAAF.

Pamiątkowe zdjęcie po zakończonym locie / Zdjęcie: MO Australii

Samoloty tankujące mogą być przystosowywane do różnych zadań. Podobnie jak Airbus 330 MRTT (Multi Role Tanker Transport, czyli wielozadaniowy, tankująco-transportowy). Jego podstawowym zadaniem jest przetaczanie paliwa innym samolotom. Można jednak szybko wymontować część zbiorników i zaaranżować wnętrze, w 4 odmianach: pasażerskiej (dla maksymalnie 380 pasażerów), VIP, transportowej (możliwy jest także wariant pasażersko-transportowy), jak i samolotu szpitalnego, z miejscami na 130 noszy.

Australia zamówiła 5 powietrznych tankowców Airbusa, oznaczając je jako KC-30A MRTT. Wszystkie będą stacjonować w bazie RAAF Amberley. Dostawy jeszcze trwają (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców).

Wymogi nowego użytkownika stanowią, że w wersji pasażerskiej odrzutowiec ma zabierać do 270 osób. Według ujawnionej dzisiaj informacji producenta, w ubiegłym miesiącu australijskie wojska lotnicze (RAAF), przeprowadziły test KC-30A właśnie w takiej konfiguracji. Na pokładzie samolotu znalazło się 220 elewów Australian Defence Force Academy i 13 członków załogi. Maszyna wystartowała w bazy Fairbairn, lądując w tym samym miejscu po 2-godzinnym locie.

Wydarzenie nie było wyjątkowe, zarówno odnośnie czasu lotu, jak i liczby osób, wystarczyło jednak, by pobić rekord RAAF, w liczbie transportowanych pasażerów na pokładzie wojskowego statku lotniczego.

Samoloty tankujące mogą być przystosowywane do różnych zadań. Podobnie jak Airbus 330 MRTT (Multi Role Tanker Transport, czyli wielozadaniowy, tankująco-transportowy). Jego podstawowym zadaniem jest przetaczanie paliwa innym samolotom. Można jednak szybko wymontować część zbiorników i zaaranżować wnętrze, w 4 odmianach: pasażerskiej (dla maksymalnie 380 pasażerów), VIP, transportowej (możliwy jest także wariant pasażersko-transportowy), jak i samolotu szpitalnego, z miejscami na 130 noszy.

Australia zamówiła 5 powietrznych tankowców Airbusa, oznaczając je jako KC-30A MRTT. Wszystkie będą stacjonować w bazie RAAF Amberley. Dostawy jeszcze trwają (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców).

Wymogi nowego użytkownika stanowią, że w wersji pasażerskiej odrzutowiec ma zabierać do 270 osób. Według ujawnionej dzisiaj informacji producenta, w ubiegłym miesiącu australijskie wojska lotnicze (RAAF), przeprowadziły test KC-30A właśnie w takiej konfiguracji. Na pokładzie samolotu znalazło się 220 elewów Australian Defence Force Academy i 13 członków załogi. Maszyna wystartowała w bazy Fairbairn, lądując w tym samym miejscu po 2-godzinnym locie.

Wydarzenie nie było wyjątkowe, zarówno odnośnie czasu lotu, jak i liczby osób, wystarczyło jednak, by pobić rekord RAAF, w liczbie transportowanych pasażerów na pokładzie wojskowego statku lotniczego.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.