Wiertolioty Rossiji i koncern Radioelektronnyje Technołogii (KRET) rozpoczęły próby śmigłowca Mi-171A2 z nową awioniką.
Wiertolioty Rossiji i koncern Radioelektronnyje Technołogii (KRET) rozpoczęły próby śmigłowca Mi-171A2 z nową awioniką, oznaczoną jako KBO-17. Badania realizowane są w moskiewskich zakładach im. Mila. Nowe wyposażenie zabudowano w pierwszym przedseryjnym Mi-171A2, który prezentowano podczas ubiegłorocznego salonu MAKS (Odmłodzony Mi-171, 2012-02-14).
Producentem nowej awioniki jest biuro konstrukcyjne z Uljanowska, wchodzące w skład KRET. Wyposażenie KBO-17 umożliwia śmigłowcowi operowanie niezależnie od pory doby. Dodatkowo w celu zwiększenia bezpieczeństwa wiropłat wyposażono w odbiornik układu GPS/ GLONASS, mapy cyfrowe, układy nawigacyjne VOR / ILS, radiolokator meteorologiczny i układ ostrzegający o przeszkodach terenowych (przewody linii przesyłowych wysokiego napięcia, maszty i drzewa). Opcjonalnie możliwe jest zabudowanie układu optoelektronicznego KOS-17, umożliwiającego obserwację w dzień i w nocy.
Wszystkie informacje pilotażowo-nawigacyjne i parametry pracy zespołu napędowego prezentowane są na pięciu ciekłokrystalicznych wskaźnikach wielofunkcyjnych. Śmigłowiec wyposażony jest także w pokładowy układ nadzorowania stanu płatowca i silników, dzięki czemu nie ma potrzeby zabierania technika pokładowego. Załogę Mi-171A2 stanowi 2 pilotów.
Obecnie w próbach związanych z Mi-171A2 udział biorą 2 wiropłaty. Jednym z nich jest latające laboratorium, czyli odpowiednio wyposażony seryjny Mi-8/17. Drugi to wspomniany na wstępie prototypowy Mi-171A2.
Zakłady im. Mila prowadzą obecnie montaż drugiego prototypu. Po zakończeniu prac dołączy on do prób. Oprócz nich powstaną także 2 śmigłowce przeznaczone do badań statycznych i zmęczeniowych. Producent planuje, że proces certyfikacji Mi-171A2 zakończy się w przyszłym roku.