Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mi-171A2 z nową awioniką

Lotnictwo cywilne, 23 września 2014

Wiertolioty Rossiji i koncern Radioelektronnyje Technołogii (KRET) rozpoczęły próby śmigłowca Mi-171A2 z nową awioniką.

Pierwszy prototyp Mi-171A2

Wiertolioty Rossiji i koncern Radioelektronnyje Technołogii (KRET) rozpoczęły próby śmigłowca Mi-171A2 z nową awioniką, oznaczoną jako KBO-17. Badania realizowane są w moskiewskich zakładach im. Mila. Nowe wyposażenie zabudowano w pierwszym przedseryjnym Mi-171A2, który prezentowano podczas ubiegłorocznego salonu MAKS (Odmłodzony Mi-171, 2012-02-14).

Producentem nowej awioniki jest biuro konstrukcyjne z Uljanowska, wchodzące w skład KRET. Wyposażenie KBO-17 umożliwia śmigłowcowi operowanie niezależnie od pory doby. Dodatkowo w celu zwiększenia bezpieczeństwa wiropłat wyposażono w odbiornik układu GPS/ GLONASS, mapy cyfrowe, układy nawigacyjne VOR / ILS, radiolokator meteorologiczny i układ ostrzegający o przeszkodach terenowych (przewody linii przesyłowych wysokiego napięcia, maszty i drzewa). Opcjonalnie możliwe jest zabudowanie układu optoelektronicznego KOS-17, umożliwiającego obserwację w dzień i w nocy.

Awionika glass cockpit zabudowana w kabinie Mi-171A2 / Zdjęcia: Wiertolioty Rossiji

Wszystkie informacje pilotażowo-nawigacyjne i parametry pracy zespołu napędowego prezentowane są na pięciu ciekłokrystalicznych wskaźnikach wielofunkcyjnych. Śmigłowiec wyposażony jest także w pokładowy układ nadzorowania stanu płatowca i silników, dzięki czemu nie ma potrzeby zabierania technika pokładowego. Załogę Mi-171A2 stanowi 2 pilotów.

Obecnie w próbach związanych z Mi-171A2 udział biorą 2 wiropłaty. Jednym z nich jest latające laboratorium, czyli odpowiednio wyposażony seryjny Mi-8/17. Drugi to wspomniany na wstępie prototypowy Mi-171A2.

Zakłady im. Mila prowadzą obecnie montaż drugiego prototypu. Po zakończeniu prac dołączy on do prób. Oprócz nich powstaną także 2 śmigłowce przeznaczone do badań statycznych i zmęczeniowych. Producent planuje, że proces certyfikacji Mi-171A2 zakończy się w przyszłym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.