Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TKMS walczy o australijskie zlecenie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 13 października 2014

Przedstawiciele niemieckiego ThyssenKrupp Marine Systems dotarli do Australii, gdzie będą przekonywać władze w Canberze do wyboru ich oferty nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Koncepcyjny Typ 216 został opracowany w oparciu o Typ 214, budowany obecnie m.in. dla marynarki wojennej Grecji. Obie konstrukcje współdzielą ze sobą około 80% rozwiązań technicznych / Zdjęcie: HSY

Choć od dłuższego czasu za faworyta australijskiego przetargu na dostawę serii 12 nowych konwencjonalnych OP uchodzą japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation z ofertą w postaci jednostek typu Soryu (Drogie Soryu, 2014-09-08), broni nie składa ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS). Niemiecki producent, poprzez swoją spółkę, Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), oferuje Australijczykom pozyskanie jednostek koncepcyjnego Typ 216, opartych na projekcie OP Typ 212/214.

Za dostawę nowych jednostek TKMS oczekuje kwoty 20 mld AUD (57 mld zł). W zamiast jest w stanie zaoferować Canberze przeniesienie produkcji przynamniej części okrętów do rodzimej stoczni Australian Submarine Corporation, oferując przy tym pełen transfer technologii. Niemcy gwarantują też ich wsparcie techniczne przez całą służbę, jedynie za 10%-20% wartości podobnych usług wykonywanych obecnie przy znajdujących się w służbie Collinsach (Obsługa techniczna Collinsów, 2014-08-06).

Decyzja w sprawie dostawcy nowych OP zostanie podjęta w przyszłym roku, po publikacji przez ministerstwo obrony nowej Białej Księgi. Najwięcej kontrowersji wzbudza kwestia tego, czy jednostki zostaną zbudowane w kraju, czy też jedynie dostarczone przez zagranicznego producenta. Do niedawna oczywistym wyborem zdawała się być produkcja okrętów przez australijskie stocznie, jednak problemy w realizacji innego programu zakupowego sił zbrojnych Australii, budowy serii niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart, spowodowały, że Canberra straciła wiarę w potencjał produkcyjny lokalnych przedsiębiorstw (Navantia na ratunek AWD, 2014-09-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.