Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

System nawigacji ACTUV

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 20 listopada 2014

Leidos zakończyło pierwszy etap prób morskich autonomicznego systemu nawigacji bezzałogowych pojazdów podwodnych ACTUV.

Program ACTUV finansowany jest ze środków DARPA. Trimarany o długości 40 m będą służyły do wykrywania i śledzenia potencjalnie wrogich konwencjonalnych okrętów podwodnych, których śledzenie przy użyciu klasycznych systemów ZOP jest utrudnione ze względu na ich małą sygnaturę akustyczną / Rysunek: DARPA

Pierwszy etap prób morskich autonomicznego systemu nawigacji pojazdów Anti-submarine warfare Continuous Trail Unmanned Vessel (ACTUV) trwał 42 dni. Duży nacisk kładziono na zdolność wykrywania innych jednostek nawodnych znajdujących się w najbliższym otoczeniu bezzałogowca, a także wykonywania manewrów pozwalających na ich bezpieczne omijanie, z zachowaniem wymaganego dystansu 1 km.

Do prób morskich użyto pojazdu testowego, symulującego wciąż rozwijaną konstrukcję ACTUV (Bezzałogowce przeciwko okrętom podwodnym, 2012-09-19). Testy prowadzono m.in. na terenie portów morskich i kanałów, co wymuszało stosowanie się do zapisów międzynarodowego prawa drogi morskiej, ustalonych podczas konwencji Colreg z 1972. Ogółem przećwiczono ponad 100 scenariuszy sytuacyjnych.

Próby morskie systemu nawigacyjnego muszą zakończyć się do lata przyszłego roku, kiedy zwodowany zostanie pierwszy z pojazdów programu ACTUV, Sea Hunter. Za jego budowę odpowiadają zakłady Christensen Shipyard z Clackamas w Oregonie. Pojazd doposażany jest m.in. przez Raytheona (MS3 dla ACTUV, 2013-03-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.