Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

BMC przyspiesza produkcję Kirpi

Wojska lądowe, 26 listopada 2014

Tureckie przedsiębiorstwo BMC zwiększa tempo produkcji Kirpi, pierwszego tureckiego pojazdu MRAP.

Pojazdy opancerzone Kirpi (kategorii MRAP) budowane są w wersji 4- i 6-kołowej. Wersja 4-kołowa, o długości 7 m, ma masę ok. 16 t. Jej opancerzenie spełnia wymogi ochrony standardu Stanag 4569. Pojazd może przewozić do 13 ludzi. Kirpi rozwija prędkość do 105 km/h. Jego zasięg to 800 km / Zdjęcie: MO Turcji

Po apelu tureckich wojsk lądowych do rodzimego Ministerstwa Obrony, szefowie BMC zdecydowali o wzmożeniu wysiłków celem dostarczenia pozostałych 141 pojazdów Kirpi (kategorii MRAP) w ciągu następnych 6 miesięcy. Tureckie dowództwo nalega na jak najszybsze wywiązanie się z umowy oraz grozi, że w razie dalszych opóźnień będzie poszukiwać innego producenta wozów.

Zgodnie z kontraktem zawartym w 2009 pomiędzy BMC a tureckim rządem, dostarczono już 473 pojazdy, jednak do całkowitego wypełnienia zobowiązań brakuje wspomnianych 141. Nie są to pierwsze kłopoty tureckiej armii z otrzymaniem Kirpi (Turcja rezygnuje z Kirpi, 2013-05-26).

Już wcześniej przedsiębiorstwo BMC zapłaciło karę umowną za opóźnienia w realizacji umowy. Wynosiła ona 9,9 mln USD (33 mln zł) i była jednym z powodów sprzedaży BMC prywatnemu inwestorowi – Ethem Sancak, który nabył je za 359 mln USD (1,2 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.