Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja Mi-8MSB

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 26 listopada 2014

Dziś w Warszawie zaprezentowano możliwości śmigłowca Mi-8MSB.

Śmigłowiec Mi-8MSB rozpoczyna wznoszenie na wysokość ponad 7 km / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Mi-8MSB wyposażony jest w silniki TW3-117WMA SBM1W serii 4E, o mocy 1500 KM, opracowane przez ukraińskie przedsiębiorstwo Motor-Sicz. Dzięki temu śmigłowiec ma o wiele lepsze osiągi w porównaniu z Mi-8T (Rekord wysokości ukraińskiego Mi-8, 2013-08-16).

Zastosowanie nowego zespołu napędowego pozwoliło na zwiększenie pułapu praktycznego do 7300 m, przy masie startowej 9000 kg. Jednocześnie silniki te charakteryzują się znacznie mniejszym zużyciem paliwa, wynoszącym 500 kg/h, podczas lotu na wysokości 1000 m z prędkością 180 km/h. Dzięki temu zasięg Mi-8MSB przy masie startowej 10 000 kg, w tym 1450 kg paliwa, podczas lotu na wysokości 3000 m wynosi 550 km. Dla prównania zasięg Mi-8T to 470 km.

W trakcie pokazu, który odbył się na warszawskim lotnisku Babice, licznie zgromadzeni goście mogli podziwiać możliwości manewrowe Mi-8MSB. Następnie śmigłowiec rozpoczął wznoszenie, po 11 min. osiągając wysokość ponad 7000 m. Widzowie mieli możliwość obserwowania wyczynu na żywo. Obraz wskaźników zabudowanych na tablicy przyrządów wiropłata był przekazywany na ziemię i prezentowany na ekranie.

Prezentację śmigłowca poprzedziła seria prezentacji, dotyczących możliwości modernizacji śmigłowców używanych przez Siły Zbrojne RP. Prelekcje odbywały się na terenie Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.

Ukraińskie przedsiębiorstwo przedstawiło dane dotyczące polepszenia osiągów śmigłowców Mi-17 po zabudowaniu silników TW3-117WMA-SBM1W-03. Wspomniano też o modernizacji Mi-24 z silnikami TW3-117WMA-SBM1W-02 i ukraińskimi urządzeniami samoobrony oraz zaprezentowano projekt MSB-2, czyli głęboką modernizację i modyfikację śmigłowca Mi-2, napędzanego silnikami AI-450M.

Najbardziej interesującą propozycją ukraińskich gości był pomysł wyposażenia śmigłowców W-3 Sokół w silniki MS-14WP. Wiaczesław A. Bogusłajew, prezes Motor Sicz przyznał, że kierowane przez niego przedsiębiorstwo poszukuje możliwości współpracy z przedstawicielami europejskiego przemysłu lotniczego. Szczególnie pożądane jest nawiązanie kooperacji z producentem kompozytowych łopat wirników nośnych – podkreślił szef ukraińskiego przedsiębiorstwa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.