Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tecnam P2010 już w Polsce

Lotnictwo cywilne, 22 grudnia 2014

Jeden z polskich ośrodków szkolenia lotniczego wzbogacił się o samolot Tecnam P2010.

P2010, który przyleciał do Polski z tymczasowymi znakami rejestracyjnymi I-PDVF, został zarejestrowany w naszym kraju jako SP-TTN / Zdjęcie: Grzegorz Struk

P2010 (producent używa też oznaczenia P Twenty-Ten) jest konstrukcją włoskiego przedsiębiorstwa Costruzioni Aeronautiche Tecnam. Samolot otrzymał Certyfikat Typu wydany przez EASA (Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego) 26 września 2014.

Pierwszy P2010 dotarł do Polski 13 grudnia. Mimo niekorzystnej aury pogodowej samolot przyleciał prosto z Capui k. Neapolu, gdzie znajdują się zakłady Tecnam.

Polski P2010 jest czwartym samolotem tego typu wyprodukowanym przez Włochów. Oblot prototypu, noszącego znaki rejestracyjne I-FOUR, odbył się 12 kwietnia 2012.

Kadłub P2010 jest wykonany z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, natomiast strukturę skrzydeł wykonano z duraluminium. Samolot może być wyposażony w tradycyjne przyrządy lub awionikę glass cockpit Garmin G1000. Rozpiętość P2010 wynosi 10,30 m, długość to 7,97 m, a wysokość – 2,64 m. Maksymalna masa do startu to 1160 kg.

Czteromiejscowy samolot rozwija prędkość maksymalną 260 km/h, a prędkość podróżna to 246 km/h. Zespół napędowy stanowi silnik Lycoming IO-360 o mocy maksymalnej 130 kW (180 KM).

Samolot, który przyleciał do Polski, z tymczasowymi znakami rejestracyjnymi I-PDVF, został zarejestrowany w naszym kraju jako SP-TTN. P2010 dołączył do floty Ośrodka Szkolenia Lotniczego Bartolini Air w Łodzi. Placówka dysponuje także innymi samolotami włoskiego producenta – trzema P2002JF (SP-CPL, SP-ILS i SP-TWR) i parą P2006T (SP-DZW i SP-MEP, Dubai 2013: Specjalny Tecnam nad Zatoką , 2013-11-21).

Na podstawie informacji Mikołaja Lecha


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.