Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla ARJ21

Lotnictwo cywilne, 31 grudnia 2014

Civil Aviation Administration of China przyznała certyfikat samolotowi komunikacji regionalnej ARJ21. Pozwala on na wykonywanie lotów pasażerskich nad terytorium ChRL.

Prezes COMAC prezentuje certyfikat uzyskany przez samolot ARJ21, Pekin, 30 grudnia 2014 / Zdjęcie: chinadaily

Civil Aviation Administration of China (CAAC) przyznała wczoraj certyfikat umożliwiający wykonywanie lotów pasażerskich nad terytorium ChRL samolotowi komunikacji regionalnej ARJ21-700. Producent samolotu, Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) z Szanghaju, będzie teraz ubiegać się o potwierdzenie certyfikatu przez amerykańską Federal Aviation Administration (FAA). Dopiero to bowiem umożliwi loty ARJ21 poza Chinami, a tym samym eksport samolotów tego typu (według przedstawicieli COMAC, głównym celem jest rynek afrykański). Obecny, przejściowy okres umożliwi dopracowanie samolotu i wdrożenie jego systemów eksploatacyjnych.

Proces certyfikacji ARJ21 rozpoczął się w 2012. Od tego czasu samolot wylatał 1141 godzin. Przeprowadzono też ponad 300 prób naziemnych. Przed wręczeniem certyfikatu władzom COMAC testowany wcześniej ARJ21 przeleciał z Szanghaju do Pekinu z ważnymi politykami i przedstawicielami CAAC i producenta na pokładzie.

ARJ21 (Advanced Regional Jet for the 21st Century) jest rozwijany z bardzo dużym opóźnieniem. W 2002, gdy rozpoczynano program, planowano jego wejście na rynek w 2007. Tymczasem prototyp oblatano dopiero w listopadzie 2008. Wieloletnie opóźnienia spowodowały, że ARJ21, by konkurować z podobnymi samolotami innych producentów, musi zostać głęboko zmodernizowany (Zhuhai 2014: ARJ21 będzie modernizowany, 2014-11-12).

ARJ21 może przewozić od 78 (w wersji dwuklasowej) do 90 (tylko klasa ekonomiczna) pasażerów. Zaprojektowano go na 60 tys. godzin lotów lub 20 lat eksploatacji. ARJ21 jest dowodem na to, że chiński przemysł lotniczy może samodzielnie projektować i produkować samoloty pasażerskie – powiedział w Pekinie podczas wręczania certyfikatu wiceprezes COMAC, Ma Kai. Samolot jest napędzany silnikami GE CF34-10A.

Na tegorocznym salonie lotniczym w Zhuhai COMAC ogłosił zebranie zamówień na 278 ARJ21. Właśnie rusza budowa pierwszej, małej serii samolotów tego typu. W 2015 ma ich powstać 15, a w kolejnych latach liczba produkowanych samolotów powinna rosnąć o 5-10 egzemplarzy. Pierwszym operatorem ARJ21 będą Chengdu Airlines.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.