14 sierpnia 1958 w powietrze wzbił się Gulfstream I (GI), pierwszy samolot wytwórni maszyn biznesowych, założonej przez Grummana.
Gulfstream I był konstrukcją inżynierów Grummana, którego zarząd zdecydował w 1957 o wydzieleniu osobnej spółki dla produkcji samolotów biznesowych. W 1967 zdecydowano o przeniesieniu jej do oddzielnego ośrodka w Savannah.
GI odbył swój pierwszy lot, pilotowany przez Carla Albera i Freda Rowleya. Program prób trwał 800 h i został zakończony przyznaniem certyfikatów dopuszczających do produkcji i lotów, 21 maja 1959. Niedługo później Grumman przekazał pierwszy egzemplarz seryjny dla Sinclair Oil. Model doskonale się sprzedawał. Wyeksportowano go do 15 krajów. Mimo, że został zaprojektowany jako luksusowy samolot dyspozycyjny, był również używany przez siły zbrojne USA. Do 1969 wyprodukowano ok. 200 samolotów tego modelu, z których ok. 40 lata do dzisiaj.
Po serii zmian właścicielskich Gulfstream Aerospace stał się samodzielną wytwórnią w 1978. Od 2001 jest jednak częścią koncernu General Dynamics. Do tej pory przedsiębiorstwo zbudowało 1800 samolotów biznesowych. Obecnie oferuje samoloty G150, G200, G350/450, G500/G550 i G650. Ten ostatni, osiągający prędkość maksymalną Ma0,925, ma szansę zostać najszybszym seryjnym samolotem komunikacyjnym świata. Pierwsze dostawy tej nowej maszyny planowane są na 2012.
Gulfstream jest - zaraz za Bombardierem - najpoważniejszym dostawca samolotów biznesowych. W pierwszej połowie bieżącego roku wartość jego produkcji wyniosła 2,6 mld USD (zobacz: Lotnictwo ogólne na plusie).