Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najlepszy rok w historii ATR

Lotnictwo cywilne, 26 stycznia 2015

Konsorcjum ATR odnotowało w 2014 najlepszy wynik w historii.

W 2014 francusko-włoskie przedsiębiorstwo dostarczyło użytkownikom 83 samoloty i zdobyło zamówienia na 160, z opcją na kolejnych 120 / Zdjęcie: ATR

Francusko-włoski producent samolotów turbośmigłowych komunikacji regionalnej odnotował w 2014 rekordowe wyniki pod względem sprzedaży i dostaw. Towarzystwa lotnicze postanowiły zakupić 160 samolotów, z opcją na 120 kolejnych. Jest to osiągnięcie lepsze od poprzedniego rekordu, uzyskanego w 2011, gdy zamówiono 157 samolotów ATR z opcją na 79. ATR dostarczyło też odbiorcom 83 samoloty, czyli o 9 więcej niż w poprzednim roku (200. ATR serii -600, 2014-12-23).

Rekordowe obroty przedsiębiorstwa wyniosły w ub. r. 1,8 mld USD (6,8 mld zł), o 170 mln USD więcej niż w 2013. Linie lotnicze postanowiły zamówić 160 samolotów produkcji ATR, z opcją na kolejnych 120. Najwięcej, aż 40 zakupiły Lion Air z Indonezji (Lion Group zamawia 40 ATR 72-600, 2014-11-28). Odnotowano też zakup 1000. samolotu ATR 72, przez Airlines PNG z Papui Nowej Gwinei.

Od rozpoczęcia działalności w 1981, ATR zdobyło łącznie zamówienia na 1470 samolotów, w tym 470 ATR 42. Do 31 grudnia 2014 dostarczono 1190 z nich (436 ATR 42 i 754 ATR 72). Portfel zamówień ma wartość 6,8 mld USD (25,6 mld zł).

Mimo doskonałej kondycji przedsiębiorstwo nie spoczywa na laurach. Jak ujawnił prezes ATR Patrick de Castelbajac, w 2015 planowane jest dostarczenie ponad 90 samolotów, a w 2016 – ponad 100. Będzie to możliwe dzięki zwiększeniu do tego czasu wydajności linii montażowej w zakładach w Tuluzie do 10 samolotów miesięcznie.

ATR ma wciąż nadzieję na wejście na rynek w ChRL, jednak nie jest to kwestia łatwa. Lokalny konkurent – MA700, jest opracowywany przez AVIC, będące zarazem struktur dla ATR (Zhuhai 2014: MA700 lepszy od ATR 72 i Q400?, 2014-11-11). Inne rynki, jakie francusko-włoskie  przedsiębiorstwo zamierza zdobyć w br. to Ameryka Pd. i Daleki Wschód.

Planowane jest też zwiększenie pojemności największego z samolotów – ATR 72-600, do 78 miejsc, dzięki zabudowaniu nowych foteli i kuchni. ATR nie zamierza na razie konstruować samolotu 90-miejscowego. Powodem jest konflikt interesów pomiędzy udziałowcami. Jeden z nich – Alenia Aermacchi – bardzo chciałby poszerzyć ofertę, natomiast drugi – Airbus – nie jest zainteresowany takim projektem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra