Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi pokładowy Tejas oblatany

Lotnictwo wojskowe, 10 lutego 2015

W Indiach dokonano oblotu drugiego prototypu pokładowego samolotu wielozadaniowego LCA Tejas.

Drugi prototyp pokładowego Tejasa podczas oblotu / Zdjęcie: HAL

Drugi prototyp morskiego samolotu pokładowego N-LCA Tejas (NP-2) wzbił się po raz pierwszy w powietrze w sobotę. Start nastąpił o 12:27, w porcie lotniczym Bangalore. Samolot pilotował kmdr Shivnath Dahiya. Pierwszy lot trwał 35 minut.

W odróżnieniu od pierwszego prototypu pokładowego Tejasa, NP-2 ma kilka zmian konstrukcyjnych. Przede wszystkim jest to samolot jedno-, a nie dwumiejscowy. Oprócz tego zabudowano podwozie o wzmocnionej konstrukcji, nowy komputer danych aerodynamicznych, automatyczny układ sterowanie przepustnicą i nowe wskaźniki kąta natarcia. NP-2 ma także jako pierwszy N-LCA otrzymać hak do lądowania i weźmie udział w próbach integracji pocisków powietrze-powietrze Derby i łącza informacyjnego.

Na razie obydwa prototypy pokładowych Tejasów napędzane są silnikami General Electric F404. Docelowo samoloty wyposażone zostaną w silniki F414, o większym ciągu.

Kilka tygodni wcześniej pierwszy prototyp N-LCA rozpoczął próby startu z rampy odwzorowującej element konstrukcji pokładu lotniskowca (Tejas startuje z rampy, 2014-12-23). Pokładowe Tejasy stanowić mają wyposażenie grup lotniczych lotniskowców INS Vikramaditya (Znów problemy z INS Vikramaditya, 2014-02-11), INS Vikrant (Rosną koszty budowy INS Vikrant, 2014-12-26) i INS Vishal.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.