W Indiach dokonano oblotu drugiego prototypu pokładowego samolotu wielozadaniowego LCA Tejas.
Drugi prototyp morskiego samolotu pokładowego N-LCA Tejas (NP-2) wzbił się po raz pierwszy w powietrze w sobotę. Start nastąpił o 12:27, w porcie lotniczym Bangalore. Samolot pilotował kmdr Shivnath Dahiya. Pierwszy lot trwał 35 minut.
W odróżnieniu od pierwszego prototypu pokładowego Tejasa, NP-2 ma kilka zmian konstrukcyjnych. Przede wszystkim jest to samolot jedno-, a nie dwumiejscowy. Oprócz tego zabudowano podwozie o wzmocnionej konstrukcji, nowy komputer danych aerodynamicznych, automatyczny układ sterowanie przepustnicą i nowe wskaźniki kąta natarcia. NP-2 ma także jako pierwszy N-LCA otrzymać hak do lądowania i weźmie udział w próbach integracji pocisków powietrze-powietrze Derby i łącza informacyjnego.
Na razie obydwa prototypy pokładowych Tejasów napędzane są silnikami General Electric F404. Docelowo samoloty wyposażone zostaną w silniki F414, o większym ciągu.
Kilka tygodni wcześniej pierwszy prototyp N-LCA rozpoczął próby startu z rampy odwzorowującej element konstrukcji pokładu lotniskowca (Tejas startuje z rampy, 2014-12-23). Pokładowe Tejasy stanowić mają wyposażenie grup lotniczych lotniskowców INS Vikramaditya (Znów problemy z INS Vikramaditya, 2014-02-11), INS Vikrant (Rosną koszty budowy INS Vikrant, 2014-12-26) i INS Vishal.