Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Heli-Expo 2015: Belle 407GXP dla Air Methods

Lotnictwo cywilne, 04 marca 2015

Air Methods zamówiło 200 najnowszych śmigłowców Bella, model 407GXP.

Pierwszym nabywcą Belli 407GXP jest dostawca usług ratownictwa medycznego, Air Methods z USA / Zdjęcie: Bell Helicopter

Wczoraj w trakcie Heli-Expo Bell zaprezentował swój najnowszy produkt – śmigłowiec 407GXP. Jednocześnie producent podpisał porozumienie z Air Methods, w sprawie sprzedaży 200 wiropłatów tego typu, za kwotę ponad 600 mln USD (2,25 mld zł), w wersji ratownictwa medycznego. Będą one dostarczane przez najbliższe 10 lat.

Masa własna Bella 407GXP wynosi 1221 kg, a maksymalna masa startowa (opcjonalna) to 2381 kg. W przypadku transportu ładunku na zawiesiu zewnętrznym, o maksymalnej masie 1200 kg, parametr ten wzrasta do 2722 kg.

Zbiorniki paliwa mają pojemność niemal 484 l. Zasięg śmigłowca ze standardowym zapasem nafty wynosi 624 km, a długotrwałość lotu – 4 h.

Napęd śmigłowca stanowi silnik turbinowy Rolls-Royce M250-C47B/8, o mocy 606 kW, z elektronicznym układem sterowania (FADEC). Dzięki niemu Bell 407GXP może wykonać zawis z wpływem ziemi (IGE) na wysokości 4130 m, a bez wpływu ziemi (OGE) – na 3639 m. Maksymalna prędkość przelotowa to 246 km/h.

W porównaniu ze standardowym GX (Heli-Expo 2015: Meksyk kupuje Belle 407GX, 2015-03-03), okres międzyprzeglądowy układu przeniesienia napędu 407GXP został wydłużony o 500 h. Ograniczenia przeglądów silnika pozostały niezmienione.

W kabinie mieści się pilot i maksymalnie 6 pasażerów. Wyposażenie stanowi awionika Garmin G1000H, z kalkulatorem osiągów zawisu. Opcjonalnie można też zabudować automatycznego pilota.

Obecnie trwa proces certyfikacji Bella 407GXP w USA, Kanadzie i kilku innych krajach. Cena jednostkowa nowego śmigłowca ma być 1-1,5% większa niż koszt modelu GX, wynoszący obecnie 2,98 mln USD (nieco ponad 11 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.