Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Na Ukrainie zaginęło 5 indyjskich An-32

Lotnictwo wojskowe, 30 marca 2015

Dowództwo indyjskich wojsk lotniczych poinformowało, że na Ukrainie zaginęło 5 samolotów transportowych An-32, które miały tam być remontowane. Indie zrezygnowały z dalszych remontów.

Pierwsza partia, 4 wyremontowanych i zmodernizowanych samolotów, nazwanych An-32RE, trafiła do bazy Palam 8 lipca 2011 / Zdjęcie: IANS

Indie zawarły kontrakt z ukraińskim koncernem Ukrspeceksport na remont i modernizację 104 samolotów transportowych An-32 w 2009 (Pierwsze An-32RE, 2011-05-31). 40 z nich miało trafić do zakładów Antonowa, a remont pozostałych miały przeprowadzić zakłady serwisowe Nr 1 w bazie Kanpur w Indiach. Wartość kontraktu wynosiła 400 mln USD. Jego realizacja miała potrwać do marca 2017. Ukraińcy mieli remontować po 10 samolotów rocznie, kończąc prace do marca 2014. Do An-32 remontowanych w Indiach mieli dostarczać zestawy potrzebnych komponentów.

Jednym z głównych celów umowy indyjsko-ukraińskiej było wydłużenie resursu remontowanych samolotów z 25 do 40 lat (do czasu przekazania do remontu, od 1984 wylatały one ponad 800 tys. godzin). Przewidywano też wzrost udźwigu z 6,7 do 7,5 t. Zmodernizowana miała zostać awionika, w tym wyposażenie kabiny załogi. Założono przy tym wykorzystanie komponentów zachodnich, w tym m.in. amerykańskiego Honeywella (radar pogodowy, układ antykolizyjny – TCAS, wyświetlacze, radiowysokościomierz i radiodalmierz – DME).

Zgodnie z umową, na Ukrainę trafiło 40 indyjskich An-32. Powinny one już przed rokiem wrócić do Indii. Tymczasem powróciło 35 samolotów. Los pozostałych 5 jest nieznany. Poinformowało o tym dowództwo indyjskich wojsk lotniczych, o czym donosi Economic Times. – Próbowaliśmy wyjaśnić sprawę metodami dyplomatycznymi, ale to się nie udało – cytuje gazeta źródło w dowództwie.

W tej sytuacji New Delhi zagroziło zerwaniem kontraktu. Indie chcą zrezygnować z dalszych prac w bazie Kanpur. Trafiło tam dotąd jedynie 6 An-32. Później Ukraińcy zaprzestali dostaw części, a ich specjaliści opuścili zakłady.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.