Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej saudyjskich Eurofighterów?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 września 2008

Według doniesień saudyjskich mediów, miejscowe władze negocjują z BAE Systems ewentualne rozszerzenie kontraktu na 72 Eurofightery o kolejne 24-48 egz. Pomysł ten wpisuje się w plany zwiększenia potencjału saudyjskiego przemysłu. Dodatkowe samoloty zostałyby zmontowane w Arabii Saudyjskiej.

Saudyjczycy zdecydowali się na Eurofightery również z powodu możliwości rozbudowy własnego  przemysłu obronnego. Rijad prawdopodobnie pamięta uszczypliwe uwagi gen. Normana Schwarzkopfa, który opisywał, jak w 1990 cały saudyjski batalion czołgów M60 został wyłączony z działań, z powodu zanieczyszczenia filtrów powietrza. Nie zostały one wymienione na miejscu, a przez techników producenta, którzy zostali wysłani z USA do Arabii Saudyjskiej samolotem / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

W 1985 Brytyjczycy podpisali umowę o dostarczeniu Arabii Saudyjskiej samolotów Tornado IDS i IDF oraz szkolnych Hawków i Pilatusów, jak również okrętów wojennych i amunicji. Od tego czasu wykonanie kontraktu oraz serwisowanie sprzętu przyniosło BAE Systems ok. 75 mld USD.

Z drugiej jednak strony, Saudyjczycy zbudowali dzięki temu zaplecze logistyczne. Na mocy porozumień dodatkowych powstały m.in. zakłady Alsalam Aircraft, które obecnie wykonują nie tylko naprawy wojskowego sprzętu lotniczego, ale również serwisują, a nawet modernizują samoloty cywilne, łącznie z największymi maszynami pasażerskimi.

Podpisana rok temu z BAE Systems - jako głównym wykonawcą - umowa na dostawy 72 wielozadaniowych Eurofighterów (zobacz: Eurofightery dla Arabii Saudyjskiej potwierdzone), będzie stanowić podobny, silny impuls dla rozwoju miejscowych przedsiębiorstw. Jedynie 24 pierwsze egz. zostaną dostarczone bezpośrednio z Europy. Pozostałe zostaną zmontowane na miejscu.

W marcu książę Sultan, minister obrony i lotnictwa, wmurował kamień węgielny pod centrum montażu i serwisu Eurofighterów na terenie bazy lotniczej King Abdulaziz. W prace, objęte kontraktem, podpisanym w 2007, zostaną zaangażowane m.in. Alsalam Aircraft, Advanced Electronics, Aircraft Accesories and Components oraz Saudi Development and Training.

Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, Saudyjczycy negocjują obecnie z przedstawicielami BAE Systems możliwość zwiększenia liczby montowanych na miejscu samolotów o kolejne 24-48 egz.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.