Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjne Jaki-152 od 2017?

Lotnictwo wojskowe, 18 kwietnia 2015

Przedstawiciele koncernu Irkut zapowiadają rozpoczęcie produkcji seryjnej samolotów szkolnych Jak-152 na 2017. Według planów, do 2020 wytwórnia ma dostarczyć 150 maszyn tego typu.

Jak-152 to dwumiejscowy dolnopłat z trójpodporowym, chowanym podwoziem. Wyposażenie jego kabiny ma być zbliżone do zastosowanego w odrzutowych samolotach treningowo-bojowych Jak-130. Przewidziano nawet fotele katapultowe / Zdjęcie: OSKB ES MAI

W Rosji trwają prace nad rozwojem samolotu szkolno-treningowego Jak-152. Ma on zastąpić samoloty Jak-52 we wstępnym szkoleniu pilotów wojskowych. Głównym problemem konstruktorów jest brak w FR odpowiedniego silnika. Podjęto więc decyzję, że będzie on kupowany za granicą. Na razie nie wybrano jednak jeszcze dostawcy. Nieoficjalnie wiadomo, że pod uwagę brany jest silnik wysokoprężny o mocy 300 KM, a import napędu znacznie podniesie cenę jednostkową samolotu.

Plany Ministerstwa obrony FR przewidują, że do 2020 zostanie wyprodukowanych na jego potrzeby 150 samolotów Jak-152. Prototyp wersji seryjnej ma zostać oblatany w przyszłym roku. A produkcja na dużą skalę miałaby rozpocząć się w 2017. Biorąc pod uwagę zaawansowanie prac, trudno te plany uznać za realne.

OKB im. Jakowlewa wygrało konkurs na zaprojektowanie samolotu Jak-152 w 2014. Program finansowany przez MO FR nosi kryptonim Pticzka-WWS. Na jego realizację przeznaczono 300 mln rubli (obecnie to ponad 20 mln PLN). 105 Jaków-152 chciałby kupić DOSAAF, ale nie ma na to środków (DOSAAF chce kupić 105 Jaków-152, 2012-12-31).

Opóźnienia programu budowy samolotu Jak-152 powodują, że rosyjskie władze szukają dla niego alternatywy. Jedną z nich jest serbski samolot Lasta 95M. Niedawno demonstrowano go wicepremierowi Dmitrijowi Rogozinowi. Mówił on wówczas o możliwości zakupu tych samolotów do szkolenia rosyjskich pilotów wojskowych. Mogłaby to być forma wsparcia dla słabej gospodarki Serbii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.