Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trenty 900 dla A380 Emirates

Lotnictwo cywilne, 20 kwietnia 2015

Linie lotnicze Emirates wybrały dla swoich Airbusów A380 silniki Rolls-Royce Trent 900.

Ze 140 A380, jakie zamówiły linie Emirates, 90 napędzanych jest lub będzie silnikami GP7270, a pozostałe – Trent 900 / Zdjęcie: Airbus

Sir Tim Clark, prezes Emirates Airline i prezes Rolls-Royce’a, John Rishton podpisali porozumienie w sprawie zakupu przez przewoźnika silników Trent 900, za sumę 9,2 mld USD (ponad 34 mld zł). Posłużą one do napędu 50 samolotów komunikacyjnych Airbus A380, jakie wcześniej nabył bliskowschodni przewoźnik (Finalizacja umowy na A380 dla Emirates, 2013-12-23). Umowa obejmuje też pakiet obsługi technicznej Total Care.

Co ciekawe, 90 A380, jakie Emirates zamówiły poprzednio, napędzane są lub będą silnikami Engine Alliance (spółki General Electric i Pratt & Whitney) GP7270 (Pierwszy przegląd typu C Airbusa A380, 2014-12-16).

Pierwszych 25 A380 trafi do floty Emirates pomiędzy końcem 2016 a pierwszym kwartałem 2018. Terminy przekazania pozostałych samolotów nie zostały jeszcze ustalone. Według sir Clarka prowadzone są rozmowy, aby Airbus dostarczył je w 2019-2020.

Decyzja o zmianie dostawcy zespołu napędowego dla A380 Emirates wzbudziła ponownie dyskusje na temat możliwości opracowania nowych silników dla największego samolotu komunikacyjnego świata. Spośród 317 zamówionych dotychczas A380 linie lotnicze wybrały 148 samolotów z silnikami GP7270 i 156 z Rolls Royce Trent 970/972. Wcześniej bliskowschodni przewoźnik wywierał pewne naciski na Airbusa, ale zawsze czekał i nadal czeka, na ruch koncernu z Tuluzy.

Nie chcę sugerować, że A380 w obecnej konfiguracji nie jest dobrym samolotem. To najbardziej dochodowy samolot w naszej flocie – mówi prezes Clark. Jednak jego zdaniem dopracowanie projektu aerodynamicznego, zmniejszenie masy własnej konstrukcji i zabudowanie nowych silników mogłoby polepszyć ekonomikę A380 o 10-13%.

Natomiast John Rishton twierdzi, że to Airbus powinien zadecydować o opracowaniu nowego zespołu napędowego dla A380. Jeżeli podejmie taką decyzję, będziemy wspierać ten produkt – mówi szef Rolls-Royce’a.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra