Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa rosyjska łódź latająca

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 września 2008

W latach 2010-2013 lotnictwo rosyjskiej marynarki wojennej otrzyma pierwsze 4 łodzie latające Beriew Be-42 (A-42), zmodernizowaną wersję A-40. Docelowo zastąpią one prawie pół setki starzejących się Be-12 i Ił-38.

Be-42, w jedynie obecnie istniejącym wariancie A-40. Samolot o masie startowej 86 t i rozpiętości skrzydeł 41,6 m, dzięki 2 silnikom Sołowiew D-30KPV o mocy 118 kN każdy, lecieć z prędkością maksymalną prawie 800 km/h, na odległość do 5 500 km. Nowy A-42 będzie do niego bardzo podobny. Oparty będzie o prototyp wersji SAR (A-42/44), nad którym prace przerwano w 1993. Planowane jest jednak zastosowanie silników śmigłowentylatorowych Progress D-27, dających moc o równowartości 14 tys. KM każdy oraz nowoczesnej awioniki, systemów rozpoznania i uzbrojenia / Zdjęcie: Jewgienij Pasznin

Obecnie Awiacja wojenno-morskowo fłota (AWMF) wykorzystuje ok. 40 turbośmigłowych Ił-ów 38, bazujących na lądzie i 9 - także turbośmigłowych - łodzi latających Be-12, które znajdują się na Morzu Czarnym. Pierwsze egzemplarze tych samolotów zostały wprowadzone do służby 30-40 lat temu.

Na początku lat 1980. rozpoczęły się prace nad następcą Be-12, Be-42 (A-40). Zostały one przyspieszone po katastrofie okrętu podwodnego K-278 Komsomolec, w 1989, kiedy wielu rozbitków zmarło, z powodu zbyt późno udzielonej pomocy - brakowało łodzi latającej odpowiedniego zasięgu. Samoloty miały spełniać rolę poszukiwawczo-ratowniczą (z ambulatorium i miejscami dla 60 rozbitków), ZOP i rozpoznawczą.

Do 1991 powstały 2 prototypy. Program jednak przerwano po rozpadzie ZSRS, z powodu braku środków finansowych. Ostatecznie z całego programu wykorzystano część rozwiązań, budując mniejszego, cywilnego Be-200, który może zabrać 75 pasażerów. Do tej pory Irkut wyprodukował 9 maszyn tego typu (zobacz: Grecja pierwszym zagranicznym nabywcą Be-200).

Obecnie zdecydowano się wznowić program Be-42, modernizując jednak konstrukcję, w oparciu o najnowsze, dostępne w Rosji technologie. W ten sposób do 2010 ma zostać przekazany lotnictwu marynarki pierwszy samolot modelu A-42. Według gen. Nikołaja Kukjewa, zastępcy dowódcy AWMF, który ogłosił tę decyzję 5 września, samoloty będą wyposażone głównie pod kątem misji ZOP.

Po 2015 A-42 mają stać się podstawowym, wielozadaniowym samolotem morskim dalekiego zasięgu w Rosji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.