Studenci z Politechniki Warszawskiej pokonali 75 zespołów i zdobyli cztery pierwsze miejsca w międzynarodowych zawodach SAE Aero Design West. Głównym Partnerem Medialnym Projektu jest Skrzydlata Polska.
Studenci z Politechniki Warszawskiej pokonali 75 zespołów i zdobyli cztery pierwsze miejsca w międzynarodowych zawodach SAE Aero Design West, które odbyły się miedzy 24 a 26 kwietnia 2015 w Van Nuys w Kalifornii. Konkurs jest rozgrywany od 29 lat pod patronatem koncernu Lockheed Martin. Startują w nim studenci z całego świata: USA, Polski, Brazylii, Kanady, Indii, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Japonii czy Chin (Kolejne medale na Aero Design, 2014-04-16; Sukces studentów PW na Aero Design, 2013-04-21).
Zawody polegają na zaprojektowaniu, zbudowaniu i wykonaniu lotów samolotem bezzałogowym z jak największym ładunkiem. Składają się z trzech konkurencji: Micro, Regular i Advanced. Co roku, we wrześniu, organizatorzy publikują regulamin narzucający w każdej klasie szereg wymagań i ograniczeń.
W tym roku samoloty klasy Micro musiały się zmieścić do jak najkrótszego pojemnika w kształcie tuby o średnicy 6 cali (152 mm). Dodatkowo liczył się jak najkrótszy czas składania. W klasie Regular ograniczona do 175 cali (4445 mm) była suma wymiarów samolotu – rozpiętości, długości i wysokości. Natomiast w klasie Advanced, oprócz podniesionego obciążenia, punktowana była celność zrzutu ładunku humanitarnego.
12-osobowa reprezentacja Politechniki Warszawskiej wystartowała we wszystkich trzech klasach. W Micro z samolotem Sparrow, w Regular – Ladybird oraz w Advanced – Blackjack. Warszawskie samoloty zwyciężyły w klasyfikacji generalnej klasy Micro i Regular, uzyskując przy tym najlepszy udział masy podniesionej w masie całkowitej modelu – 89% (Micro) oraz podnosząc największy ładunek – 13,6 kg (Regular).
Reprezentanci Studenckiego Miedzywydziałowego Koła Naukowego SAE AeroDesign dorzucili jeszcze brąz za prezentację techniczną samolotu Sparrow. Pozostałe zespoły z Poznania, Krakowa i Rzeszowa również spisały się bardzo dobrze, potwierdzając, tradycyjną już, dominację młodych polskich konstruktorów w tych prestiżowych zawodach.
Głównym Partnerem Medialnym Projektu jest Skrzydlata Polska. Jej wydawca, Agencja Lotnicza Altair była sponsorem polskich studentów. Prezes agencji, Tomasz Hypki jest absolwentem wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. To jego studentami są zwycięzcy zawodów.