Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Coraz więcej chętnych

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 09 września 2008

British Airlines jest kolejną linią, która wyraziła zainteresowanie zakupem akcji Brussels Airlines. Istotnym problemem jest jednak to, że z współwłaścicielem belgijskiego przewoźnika jest Richard Branson, konkurent BA.

82-osobowy Avro RJ85 (BAe 146) jest najliczniej reprezentowanym modelem, wykorzystywanym przez Brussels Airlines. Belgowie wykorzystują 14 takich samolotów / Zdjęcie: Adrian Pingston

Brussels Airlines, powstał w 2006, z połączenia belgijskiego, narodowego przewoźnika, SN Brussels Airlines (pogrobowcy Sabeny) i Virgin Express, który wniósł do spółki 10 Boeingów B737. Obecnie przewoźnik wykorzystuje 49 samolotów. Atutem spółki jest interesująca sieć połączeń, szczególnie w Europie i Afryce. I właśnie to przyciąga potencjalnych inwestorów.

Jako pierwsza - 28 sierpnia - chęć przejęcia 45% (a docelowo całego pakietu), wyraziła niemiecka Lufthansa. Podobną deklarację złożyła chińska Hainan Airlines, prywatna linia założona w 1989 i ze 120 samolotami, będąca 4. co do wielkości przewoźnikiem ChRL.

W walkę o przejęcie Brussels Airlines włączyła się również BA. Jej przedstawiciele złożyli już w Brukseli dokument potwierdzający chęć zakupu udziałów przewoźnika, choć nie złożyli jeszcze szczegółowej propozycji.

BA jest obecnie jednym z najbardziej aktywnych dużych przewoźników, w procesie konsolidacji europejskiego rynku przewozów pasażerskich. Finalizuje obecnie umowę o przejęciu hiszpańskiej Iberii, wyraził również zainteresowanie liniami Austrian i Alitalia.

Chęć wykupu Brussels Airlines wiąże się również z faktem, że linia ta weszła w porozumienie z American Airlines, linią, z którą BA zamierza uzgodnić ceny biletów i ustanowić wspólne połączenia na trasie transatlantyckiej.

Według dostępnych, nieoficjalnych informacji, zarząd Brussels Airlines preferuje Lufthansę. Pewna niechęć do BA wynika z faktu, że 30% akcji belgijskiego przewoźnika należy do Richarda Bransona, właściciela Virgin Group, który od lat jest skonfliktowany z BA. Ostatnio na tle warunków korzystania z lotnisk, zarządzanych przez BA oraz proponowanego aliansu z American Airlines (zobacz: List Bransona). Cena rynkowa Brussels Airlines oceniana jest na ok. 150 mln Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.