Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Camcopter na pokładzie K-130

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 30 września 2008

Niemiecka Bundesmarine zakończyła eksperymentalne próby wykorzystania bezzałogowego śmigłowca Camcopter S-100, na pokładzie korwety typu K-130. Testy są elementem przystosowania niemieckich okrętów do wykorzystania bezzałogowców.

S-100 w czasie ostatnich prób nad Bałtykiem, wyposażony w standardową, dzienno-nocną głowicę obserwacyjną

Austriacki Schiebel Elektronische Gerate GmbH uzyskał już ok. 200 potwierdzonych zamówień na swoje małe śmigłowce Camcopter. Do tej pory ujawniono dwóch klientów: wojska lądowe Zjednoczonych Emiratów Arabskich i marynarkę wojenną Pakistanu (Morskie testy Camcoptera, 2008-04-16). Pozostali dwaj są nieznani, choć wiadomo, że śmigłowce były również testowane przez floty Indii i Hiszpanii. Część dostaw została już zrealizowana.

Zainteresowanie konstrukcją wyraziły również inne państwa europejskie. Śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 200 kg, jest w stanie przenieść do 50 kg ładunku, a przy standardowej głowicy rozpoznawczej (o masie 25 kg) i prędkości ekonomicznej 100 km/h, może pozostawać w powietrzu przez 6 h. Przeprowadzone dotąd próby potwierdziły wysoką skuteczność zestawu do celów rozpoznawczych. Przetestowano również Camcoptera z zainstalowanymi pociskami kierowanymi LMM Thalesa UK, które mogą służyć do niszczenia lekko opancerzonych celów na dystansach do 8 km (Superlekki kpr Thales UK, 2008-06-03).

Według przedstawicieli producenta, śmigłowiec był udanie testowany w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych, które znacznie przekraczały wymogi ewentualnego użytkownika, a także wcześniejsze zalecenia samego wytwórcy / Zdjęcia: Schiebel Elektronische Gerate GmbH

Latem Camcopter został poddany próbom przez Bundesmarine. Niemiecka marynarka wojenna testowała śmigłowiec w trzech tygodniowych turach. Ostatnia zakończyła się kilka dni temu.

Celem prób było stworzenie zasad wykorzystania bezzałogowych śmigłowców dla potrzeb marynarki wojennej. Bundesmarine zainteresowała się tym rozwiązaniem w 2006, kilkanaście miesięcy temu wybierając ostatecznie S-100, jako platformę dla integracji tego typu bsl z okrętami wojennymi.

Zakończone próby zakończyły się sukcesem. Przeprowadzono je na Bałtyku, często przy złej pogodzie. Camcopter wylatał łącznie 20 h i odbył 130 startów. W tym czasie lądował nawet na mokrym pokładzie, wietrze osiągającym ok. 75 km/h i przechyłach rzędu 15º, co zdecydowanie przekraczało wcześniejsze założenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.