Kosztem 20 mln zł PGZ, OBRUM i Bumar-Łabędy zrealizują pracę wdrożeniową Daglezja-G. Obejmuje produkcję dwóch mostów MG-20, ich badania i wdrożenie do produkcji.
Inspektorat Uzbrojenia wybrał najkorzystniejszą – i jedyną zgłoszoną – ofertę w postępowaniu na realizację pracy wdrożeniowej Most szturmowy na podwoziu gąsienicowym MG-20, któremu nadano kryptonim Daglezja-G. Propozycja została zgłoszona przez konsorcjum w składzie: Polska Grupa Zbrojeniowa, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM i Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy.
Kosztem 19.999.936 zł (brutto) wykonana zostanie partia próbna mostów szturmowych Daglezja-G (zgodnie z dokumentacją techniczną będącą własnością Skarbu Państwa oraz zaleceniami zamawiającego). W jej skład wejdą dwa egzemplarze MG-20, z czego do budowy pierwszego egzemplarz zostanie wykorzystany prototyp (przeszedł on badania kwalifikacyjne w 2013). Ponadto zostaną przeprowadzone badania i opracowana dokumentacja techniczna do produkcji seryjnej (zakłada się wprowadzenie do Wojska Polskiego 30 mostów Daglezja-G). Termin realizacji zamówienia został wyznaczony na 31 października 2017.
Most szturmowy na podwoziu gąsienicowym Daglezja-G zapewnia czołgom i innym pojazdom gąsienicowym możliwość szybkiego pokonywania naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych o szerokości do 20 m. Prototyp MG-20 pierwszy raz pokazano publicznie na MSPO w 2011 (Daglezja w dwóch wydaniach, 2011-09-07). Przęsło mostu zainstalowano wówczas na podwoziu wywodzącym się z czołgu T-72, wydłużonym o jedną dodatkową oś. Podwozie opracowane zostało przez ZM Bumar-Łabędy. Masa bojowa zestawu wynosi w tym wypadku aż 55 t, długość w położeniu transportowym 12,8 m , a wysokość to 3,95 m.
Przęsło Daglezji-G (zastosowane też w MS-20 Daglezja na podwoziu kołowym; Daglezja na Eurosatory, 2008-06-18) ma długość 23 m (25,5 m wraz z rampami wjazdowymi) i pozwala na przykrycie rowu o długości do 20 m. Szerokość przęsła wynosi 4 m, a masa ok. 15 ton. Nośność mostu odpowiada standardowi MLC 70 dla pojazdów gąsienicowych oraz MLC 100 dla pojazdów kołowych, zgodnie z porozumieniem STANAG 2021. Przęsło ma wypełnienia pomiędzy dźwigarami, umożliwiające przejazd po nim kół lżejszych pojazdów i przemarsz ludzi.