Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatnie F-15K

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 października 2008

W środę południowokoreańskie wojska lotnicze otrzymały ostatnie 3 samoloty F-15K, z zamówionych w 2002 40 egz. Do 2012 dołączy do nich kolejne 21 F-15K, zamówionych w tym roku.

Jeden z ostatnich F-15K pierwszej transzy dostaw, w czasie montażu w zakładach Boeinga. Samoloty, także te zamówione w 2008, powstają przy dużym udziale podzespołów produkowanych w Korei. Dotyczy to m.in. skrzydeł, przedniej części centropłata i silników / Zdjęcie: Boeing

Umowa z przed 6 lat jest częścią planów modernizacji wojsk lotniczych Korei Południowej. Zakładają one zakupienie 120 samolotów, które do 2020 zastąpią starzejące się F-4 i F-5. Porozumienie o wartości 4,2 mld USD zakładało przekazanie 40 samolotów F-15E/F, zmodyfikowanych pod kątem wymogów użytkownika do wariantu K (m.in. nowy radar AN/APG-63(V)1, mocniejsze silniki General Electric F110-GE-129).

Pierwsze maszyny trafiły do Korei jeszcze pod koniec 2005. 8 października tego roku Boeing dostarczył ostatnie 3 F-15K. Zostały przekazane do 122 eskadry 11 Skrzydła Myśliwskiego w Daegu. Jednostka osiągnie pełną gotowość operacyjną na początku przyszłego roku.

Głównym uzbrojeniem F-15K są pociski powietrze-powierzchnia SLAM-ER, Harpoon i bomby szybujące JDAM - podstawowym zadaniem koreańskich Eagle są bowiem uderzenia na cele lądowe i morskie Korei Północnej. Do wywalczenia przewagi w powietrzu zainstalowano pociski AIM-120 AMRAAM i AIM-9, najnowszego modelu X.

W kwietniu 2008 Seul podpisał z Boeingiem umowę o zakupie kolejnych 21 F-15K (jeden samolot dla zastąpienia utraconego w wypadku z czerwca 2006), o wartości 2,3 mld USD (zobacz: Kolejne F-15K dla Korei). Samoloty tej transzy dostaw powinny trafić do odbiorcy w latach 2010-2012. Będą to jednak definitywnie ostatnie F-15 dla wojsk lotniczych Korei Południowej.

Na 2011 planowane jest rozstrzygnięcie przetargu na 60 samolotów, wykonanych w technologii stealth. W obecnej sytuacji, w grę wchodzi wyłącznie amerykański F-35. Ich dostawy powinny zostać zrealizowane w latach 2014-2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra