Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Boeinga 737 Max

Lotnictwo cywilne, 10 grudnia 2015

W zakładach w Renton zaprezentowano pierwszego Boeinga 737 Max.

Pierwszy Boeing 737 Max 8 ma wzbić się w powietrze na początku przyszłego roku / Zdjęcie: Boeing

Wytwórnia Boeinga w Renton była miejscem przedwczorajszej prezentacji pierwszego przedseryjnego samolotu wąskokadłubowego 737 Max 8, noszącego nazwę Spirit of Renton. Skromna uroczystość w zakładach w Renton przeznaczona była wyłącznie dla pracowników i przedstawicieli dostawców. Zorganizowano ją w 19. rocznicę wytoczenia pierwszego 737-700 i niemal 49 lat po pokazie protoplasty – modelu 737-100.

Montaż pierwszego 737 Max 8 zakończono 30 listopada, zgodnie z planem. Samolot, noszący nr seryjny 1A001, przejdzie teraz serię prób naziemnych przed pierwszym lotem, który ma odbyć się na początku przyszłego roku. W zakładach w Renton znajdują się jeszcze 3 przedseryjne 737 Max 8, w różnych stadiach montażu. Skrzydła i kadłub samolotu 1A002 są już połączone i zabudowano w nich instalacje pokładowe. Najprawdopodobniej posłuży on do prób awioniki i instalacji elektrycznej.

Trwa też wyposażanie kadłuba samolotu 1A003, którego skrzydła dostarczono na linię montażu końcowego. Realizowana jest produkcja zespołów dla 1A004. Będzie on zmontowany w późniejszym terminie. Według obliczeń inżynierów Boeinga, zmiany w konstrukcji 737 Max, wraz z nowymi silnikami Leap-1B mają zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa co najmniej o 14% w porównaniu z samolotami rodziny 737 Next Gen (Próby w locie silnika Leap-1B, 2015-05-08). 

Boeing zebrał dotychczas zamówienia na 2931 samoloty z rodziny 737 Max (THY zwiększają zamówienie, 2015-11-30, Jet Airways zamówiły Boeingi 737 Max , 2015-11-09). Bezpośredni rywal, Airbus może pochwalić się sprzedażą aż 4443 samolotów rodziny A320neo (60 Airbusów dla Spring Airlines , 2015-12-04, Certyfikaty dla A320neo z silnikami PW1100, 2015-11-25). Jednak Keith Leverkuhn, wiceprezes Boeinga odpowiedzialny za program 737 nie traci optymizmu.  Nie zapominajmy, że program A320neo został rozpoczęty 18 miesięcy wcześniej niż 737 Max. Dzięki temu Airbus zdobył więcej zamówień. Myślę, że ostatecznie podzielimy się rynkiem – dodał Leverkuhn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.