Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot drugiego CH-53K

Lotnictwo wojskowe, 15 marca 2016

Sikorsky poinformował o oblocie drugiego przedseryjnego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion.

Drugi przedseryjny CH-53K został oblatany 22 stycznia, jednak producent poinformował o tym wydarzeniu z kilkutygodniowym opóźnieniem / Zdjęcie: Sikorsky

Z dużym opóźnieniem Sikorsky, spółka wchodząca w skład koncernu Lockheed Martin, poinformowała o oblocie drugiego przedseryjnego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion. Wiropłat wzbił się w powietrze po raz pierwszy 22 stycznia w centrum prób w locie w West Palm Beach na Florydzie.

Odbywa prototypowe CH-53K wylatały dotychczas ponad 35 h. Za ich sterami zasiadali zarówno piloci Sikorsky’ego, jak i US Marine Corps (Pierwszy marine za sterami CH-53K, 2015-12-24). Pierwszy King Stallion rozwinął w trakcie jednego z lotów prędkość ponad 220 km/h.

W programie prób w locie, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu wezmą udział 4 przedseryjne CH-53K. Dwa pierwsze śmigłowce, wspomniane na wstępie, są wyposażone w aparaturę pomiarową i służą do badania obciążeń struktury. Natomiast dwa kolejne będą użyte do sprawdzenia osiągów, działania zespołu napędowego i awioniki. Ich obloty zaplanowane są także w br.Obecnie w zakładach Sikorsky’ego trwają także prace przy montażu 6 King Stallionów, które posłużą jako śmigłowce demonstracyjne i do dalszych prób.

USMC zamierza kupić 194 śmigłowce tego typu. Mają one wejść do wyposażenia 8 eskadr liniowych, jednej szkolnej i jednej rezerwowej. Pentagon zakłada, że wstępna zdolność bojowa pierwszej jednostki eksploatującej CH-53K zostanie zgłoszona w 1. kw. 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.