Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aero 2016: Medyczny wiatrakowiec

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 20 kwietnia 2016

Na targach lotnictwa lekkiego nad Jeziorem Bodeńskim pokazano pierwszy w świecie wiatrakowiec przeznaczony do przewozu chorych, Celier C-44.

Załadunek noszy do wnętrza medycznego C-44 odbywa się przez otwieraną przednią część owiewki kabiny / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Jedną z premier tegorocznych targów Aero jest wiatrakowiec Celier C-44 w wersji ewakuacji medycznej (Aero 2013: Nowy Xenon na jubileusz, 2013-04-26). W jego kabinie mieści się chory / ranny na noszach i pilot. Oprócz tego przewożony jest standardowy zestaw urządzeń do opieki medycznej, takich jak pulsometr, defibrylator, ssak, czy butla tlenowa. Prototyp wiatrakowca oblatano 21 listopada 2015.

Maksymalny udźwig medycznego C-44 to 150 kg. Producent deklaruje, że może on wykonać 90% zadań ewakuacji medycznej realizowanych obecnie przez śmigłowce, a koszt jego eksploatacji wyniesie zaledwie 10% ceny misji wykonanej przez wiropłat. Co najważniejsze, C-44 może operować z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, o długości powyżej 100 m.

Projekt medycznego C-44 zrealizowano we współpracy z hiszpańskim przedsiębiorstwem Bell Comm, które częściowo go sfinansowało. Wkrótce Hiszpanie rozpoczną eksploatację wiatrakowca w rzeczywistych warunkach.

Celier oferuje C-44 także wojsku, policji, służbom porządku publicznego, straży pożarnej i straży granicznej. Duży udźwig wiatrakowca pozwala na zamontowanie różnorodnego wyposażenia rozpoznawczo-obserwacyjnego, a nawet uzbrojenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.